Nekromanti Fråga om Vildhjarta (OBS! Spoiler alert!)

Skelander

Veteran
Har en fråga angående blotresarna:

Det står att blotresarna vaknar till liv när blod spills i skogen (från en levande varelse). Betyder det att om RP slaktar skelett och zombier så påverkas inte blotresarna av det? Jag menar, de har ju inget blod i sig... och de lever inte heller...

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy

Foggmock

Myrmidon
exakt. det menas levande varelser typ dvärgarna, lindormen osv..frågan är, dock ifall om man väcker de och de anfaller, räknas blotresarna? jag tycker inte det iaf.
had et kul med äventyret i övrigt!

Jag vet att jag har rätt!

Hasse

Hero
Precis, det är även så att levande varelser kan dödas utan risk för att väcka blotresarna bara de har en INT lägre än 5.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-06-18 19:22.</EM></FONT></P>

Skelander

Veteran
Givetvis räknas blotresarna som levande varelser... det är den "onda spiralen" som nämns... döda en massa varelser så kommer det en massa blotresar och vill slåss... döda dem och det kommer dubbelt så många ... osv.

Rikard
---
Al Bundy

Foggmock

Myrmidon
ok... man får spela hur man vill.. *snäll*
men, frågan kvarstår en aning: OM man inte slår tillbaka på nidendomskrigaren så att han dör av sig själv, räknas det som att han har dött av RP:s handlande? och, det spills inget blod...
vättarna som man ska ge lindormen då? räknas det som att liv spills som konsekvens av RP:s handlande? de äter juh trots allt inte upp dem så det borde vara lindomren som blotresarna blir arga på...
en massa frågor dyker upp hela tiden man spelar, men man får tolka dem efter bästa förmåga.

ps tillägger att följande frågeställnigar ställdes för att skapa debatt, inte för att jag vill ha svar på dem. jag har redan tolkat dem som jag vill. DS

Jag vet att jag har rätt!

Delita Hyral

Veteran
Vet ej, men vår speledare som är outsägligt ond i de
flesta fall lät en mansröst skratt eka genom skogen var gång vi dräpte ett levande väsen.

Men när vi var omrigade i träsket och högg oss igenom ett hav av mäktiga odöda så hördes inget så jag hoppas iallafall inte att det räknas..... annars ligger vi brunt till...

- The crest of the black lion -
" a warrior takes a sword in hand, glasping a gem to his heart..."

Skelander

Veteran
UNDERBART!!! Jag ska genast öva på mina onda skratt... öhömm... BWAHHAHAHAHAHAA!!! Lät det bra?

Tack för tipset!
Vänta nu... det verkar som om du inte har spelat klart äventyret, gillar din SL är du läser detta?? ;)

Rikard
---
Al Bundy

Skelander

Veteran
Jag håller med om din teori om lindormen... jag vet hur det är att vara riktigt hungrig :)

Tror dessutom att blod måste spillas... om nidendomenkrigaren dör av hjärtattck spills inget blod...

Rikard
---
Al Bundy

Skelander

Veteran
Ahhh, det har jag inte tänkt på!! Mmmm, livet ser ljusare ut för mina spelare... och deras RP förståss...:)

Rikard
---
Al Bundy

Hasse

Hero
Bra frågor det står å ena sidan att varje gång en varelse dör pga RP handlingar så kommer detta öka risken för att blotresarna vaknar. Ur detta perspektiv så skall man räkna med vättarna och den gamle nidendomskrigaren till de liv som RP spillt då de dör pga deras handlingar.

Å andra sidan står det att varje gång Rp dräper en varelse i skogen så skall man räkna samman de liv de spillt. Ur denna synvinkel så skall man inre räkna med vättarna eller den gamle nidendomskrigaren då det faktiskt inte är RP som dräper dessa.

Summan av kardemumman blir alltså att det helt upp till SL om han vill räkna med dem eller inte.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

mr colt

Veteran
i äventyret står det att när blodet nuddar marker så sugs det upp av rötterna och Blotarna vaknar och attackerar, så jag drar slutsatsen att on inget lindormen låter blodet från vettarna som man ger honom nudda marken så räknas de inte!!!!

i dont have any enemies i have a big backyard whith a lots of boddies