Nekromanti Fråga: Stats för DoD -91

GurraV

Veteran
Joined
10 May 2003
Messages
1
Jag är i desperat behov av Grundegenskapsmodifikationerna för Drakmän (DoD 91 Drakar) och kostnaden för densamma. Ganska brådskande så om någon vill kolla upp det vore jag jättetacksam.

Tack på förhand
/Gurra v.90
 

Jarre

Swordsman
Joined
1 Mar 2002
Messages
619
Location
Linköping
Jag måste nog göra dig besviken, för så vitt jag vet så finns det varken grundegenskapsmodifikationer eller kostnad för dräkmannasläktet - de är helt enkelt inte gjorda för att spelas.
MEN vi i vår spelgrupp har faktiskt gjort dem till ett spelbart släkte och även om jag inte har tillgång till de exakta värdena, så gav vi dem typ dessa:

STY +17
FYS +8
SMI +2
INT ±0
PSY +1
KAR -3
STO ca 25

De får också lite naturlig Abs på bröstkorg och mage (mellan 2 och 4), bättre syn än människor och gott lukt/smaksinne.

BP-kostnad: ca 100

Hoppas det är till någon hjälp, och som sagt det är bara taget ur minnet så jag reserverar mig för fel.
 

Spiff

Veteran
Joined
2 May 2003
Messages
18
det finns regler för drakmän i "Drakar"
de är inte lka bra som yaaraer föreslog
och inte alls lika stora
gissar värden
sty+7
fys+3
int´+3
psy+2
kar-3
sto18
och sedan ett nat. abs på 3 överallt förutom på magen där de absar 1
 

Spiff

Veteran
Joined
2 May 2003
Messages
18
hehe
kollar i boken nu
typvärden
sty 35
sto 24 (2-3m)
fys 20
smi 17
int 12
psy 13

2klor 1t8, 1bett 1t8(halv sb) nat skydd 4 buk 2
 

Rajr0t

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
158
Location
Karlshamn, Blekinge
RollFormulär !

http://thol.mine.nu/RollForm/


Här hittar ni det suveräna programmet RollFormulär!
I det finns allt du behöver för att skapa karaktärer och alla raser från alla böcker finns med (+lite nya)
Samt lite andra trevliga verktyg som Värdshusgenerator, Namngenerator, Utrustningslistor, en cool skattgenerator och möjlighet att skapa egna yrken raser eller whatever att använda i programmet! :gremgrin:
 

Dark_Maven

Veteran
Joined
7 Apr 2003
Messages
42
Location
Stockholm, Sollentuna
Om man skulle använda sig av dessa modifikationer:
STY +17
FYS +8
SMI +2
INT ±0
PSY +1
KAR -3
STO ca 25
för drakhumanoiderna skulle en drakhumanoid kosta ca 70BP. Om du vill modifiera modifikationerna på egen hand och vill veta vad det kostar så följ dessa riktlinjer:

Lägg ihop alla modifikationer. För drakhumanoiden blir det 17+8+2+0+1-3=25. Sedan tittar du i tabellen nedan.
<table border=1><tr><td><center>Resultat</center></td><td><center>Kostnad i BP</center></td></tr><tr><td><center>Mindre än -2</center></td><td><center>0</center></td></tr><tr><td><center>-2 - -1</center></td><td><center>5</center></td></tr><tr><td><center>0 - 1</center></td><td><center>10</center></td></tr><tr><td><center>2 - 4</center></td><td><center>15</center></td></tr><tr><td><center>5 - 6</center></td><td><center>20</center></td></tr><tr><td><center>7 - 8</center></td><td><center>25</center></td></tr><tr><td><center>9 - 10</center></td><td><center>30</center></td></tr><tr><td><center>+2</center></td><td><center>+5</center></td></tr></table>
 

Lazarus

Veteran
Joined
19 Jan 2003
Messages
27
Location
Skellefteå
hehe
kollar i boken nu
typvärden
sty 35
sto 24 (2-3m)
fys 20
smi 17
int 12
psy 13

2klor 1t8, 1bett 1t8(halv sb) nat skydd 4 buk 2
Drakmän är farliga.

Dessa värden skulle ge detta i modifikationer:
Sty +24
Sto 24
Fys +9
Smi +6
Int +1
Psy +2

Och en ras kostnad uppemot 145 bp, om man drar bort 11 från de totala plus modifikationerna eftersom de inte har någon KAR.
 
Top