Nekromanti Fråga till Drakar spelare om yrkesnivåer

Niklas73

Skapare av Starchallenge
LÄste på FAQ en endel spelare hatar level systemet. Undrar varför. Finns fler förklaringar än de som gavs på FAQ? Jag har lirat EDD och andra rollspel och tycker level visserligen är lite overkligt men samtidigt är det kul att lämpa mot. Eller kan man bara avancera geneom Dods yrkesnivåer?

G

Guest

Guest
Så här e det med DoD6 nivåsystem...

Om man gillar dataspel som Diablo så kommer man gilla systemet...

Gillar man Levelsystem i allmänhet så kommer man att tycka dom är rätt "fattiga" Det är ju bara 5 eller 6 nivåer...Så när man väl nått nivå Legend så är det stopp! Du blir inte bättre...Fast du är alv och kan leva för evigt och lära dig nya grejor! Dessutom är ökningarna mellan nivåerna för höga...

Roligare med fler nivåer där man går upp oftare men lite mindre...Sen kan man diskutera i alla evighet om dom [Enligt mig] hel lustiga KP ökningarna...

Jag har personligen aldrig gillat system där man går upp i färdigheter som man aldrig använder eller använt...Som i RoleMaster..."OKi...Min gubbe fick en E skada av ett troll...Tjohoo...Jag går upp i Level...Nice...Oj, jag blir visst bättre i Botanik och Heraldik och Simma och...Bla...bla...bla..." Nä...Man ska bli bättre i dom färdigheter man använder...

Det är min åsikt om nivåsystemet i DoD6, och jag e glad att dom tagit bort det i DoDE...MYCKET bättre :gremwink:

Mvh
Lexx - I worship his Shadow

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Se Rollspelsmakarforumet ...

Det här debatteras redan flitigt på Rollspelsmakarforumet.

Vill ni tillföra diskussionen något får ni göra det där.

Nu låser jag här. (Inte för att vara taskig, utan för att det är onödigt med två trådar om samma sak.)