Nekromanti Fråga till SLare

samiis

Warrior
Har ni någon gång släppt i era spelare i skugglandet???
Om ni har gjort det, hur många gånger???

jag har nyss köpt L&H och läst in mig på vad det är och funderar på om jag borde släppa in dom där direkt, nu när de nyss fått reda på vad det är och är väldigt sugna på att somna dit eller misslyckas med nån magi så att jag kastar in dom där...

Tyr

Hero
*Inlägget är en L&H-spoiler*

Var tydlig med att berätta ifall dina inlägg är spoilers.

Mouja

Hero
Jag tänkte på det en gång... men sedan läste jag vad som bodde där och då jag kom till det där med "Kanin-Dvärg" -eller vad det nu var- så tyckte jag att det var aningen oseriöst... men endå en ganska kul idé... det var längesedan jag läste om skugglandet men jag har för mig att det inte stod hur man ska ta sig ut... eller? i alla fall så tycker jag att du ska tänka på det med.. hur/om dom ska kunna ta sig hem....

samiis

Warrior
Självklart har jag tänkt på hur dom ska komma tillbaka.
Kanske inte så detaljerat, men de ska få komma tillbaka nån gång när jag får tillfälle och dom minst anar det...

Det står oxå om hur man kommer tillbaka, på samma sätt som man kom dit, försöker med nån magi, somnar eller går vilse...

Arvid

Warrior
Nu får det vara nog!!!

Snälla, börja markera era inlägg med
.
Mina spelare har redan sett nog så mycket som de inte borde veta och förr eller senare kommer någon avslöja något riktigt otrevligt.
Det borde väl inte vara så svårt, om det är något som på ett eller annat sätt hör till LoH eller hemlighetskapitlen i de övriga böckerna, tänk på att markera ert inlägg.

samiis

Warrior
Spoiler

Ursäkta mig, spoiler verkar vara ett väldigt viktigt ord och jag gillar inte att inte veta vad viktiga ord betyder, så snälla förklara för mig var som menas med 'spoiler'...

Sir Foilan

Hero
Re: Spoiler

You spoil the fun!

Kolla upp ordet i en engelsk-svensk ordbok, vettja.
:)

Tumregel: Så fort du avslöjar ngt som du kan misstänka att spelare inte ska ta del av, markera tydligt med en "spoiler-skylt".

samiis

Warrior
Re: Spoiler?!

Jag ska skärpa till mig, märka alla ickespelarrakomenderande inlägg med
och kolla exakt vad det betyder så fort jag snubblar över en engelsk-svensk ordbok...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Fråga till SLare [L&H SPOILER]

Jag har skickat in en spelare i skugglandet. Anledning:

Spelaren hade en idé om en slags handske med långa kedjor med krokar längst ut, som... minns inte riktigt, men det var en massa konstigt med den i alla fall. Bland annat så växte den och krympte beroende på hur många offer den fick, och kedjor följde användarens vilja om man slöt en pakt med demonen som bodde i den. Ungefär. Hur som helst...

Så tänkte jag så här: "Javafan, varför inte göra ett äventyr av det hela nu när jag ändå har L&H?"

Tyvärr så blev det skitdåligt. Skugglandet är så pass oförutsägbart så att det enda han egentligen kunde göra, verkade det som i alla fall, var att sitta och se rädd och förvirrad ut. Kan tänka mig att det var trist att spela då.

Nu är ju jag en skitdålig SL, så jag tyckte att det var svårt som utav bara h-vete att göra något vettigt där.

Men, lycka till /images/icons/smile.gif.

maldino

Veteran
Jag kan inte förstå varför vi SL låter sina spelare läsa eller få höra saker (hemligheter) som inte hör till deras kunskap.
Själv när vi har spelat andra rollspel där jag har varit med som rp så har spelledaren lagt ner massor med tid på att göra ett äventyr mystiskt. Detta är något jag försöker göra som SL inom EON med anledningen just att skapa mystik i äventyren.
Att låta min rp:s får reda på någonting om Skugglandet är helt otänktbart. det är samma sak när dom möter fiender så skapar jag mystik igenom att inte låta dom få höra att "ni har en Tirak framför er" utan kanske en stor mörk skepnad eller något liknande, det ger högre effekt.

samiis

Warrior
jätte L&H [spioler]

När jag tänker efter ska jag nog se till att spelarna i min grupp inte nuddar vid Legender och Hemligheter, de vet redan alldeles för mycket om allt där, särskillt vapnena. Dom har till och med bestämt att de ska hitta varsitt vapen. En av dem vill ha Solsvärdet, och tror att han ska hitta det under första buske han letar vid. En annan, hans bästa vän, vill ha eldgisslet och Arotas rustning (eller vad den heter...)

Magnus L

Hero
Ehh...vaa?

Dom har till och med bestämt att de ska hitta varsitt vapen.

Hur fan kan en spelare bestämma det?

samiis

Warrior
Re: Ehh...vaa?

Dom har tittad för mycket i boken, börjat drömma och planerat vad dom ska göra med vapnena (fast beslutna om att de tror att de kan hitta dom...)

Så gör en spelare när den bestämmer...