Nekromanti Frågor kring Barbarer & Människofolk

Kaigon

Helmgast
I och med att jag påbörjat mitt projekt Mundana Universalis så behöver jag egentligen få tag på alla världs- & folkmoduler som finns och just B&M är det den enda modul som jag inte har tillgång till.
Troligen kommer jag att lägga utvecklingen där på hyllan tills jag kan få tag i den via RipperDoc (vilket borde vara tidigast i sommar, om ens överhuvudtaget).
Mitt största intresse för boken ligger då i Politik/Makt samt geografi och till viss del historia.
Det verkar inte som att det finns några fina stora kartor som hänger med modulen, men finns det mindre, likt klimatkartorna i Tiraker och Consaber?
De områden jag är mest intresserad av är Västra raunslätterna, kring Monoliten, de Stora Slätterna ända bort till och med Méaslätten, hur väl täcks dessa in av modulen?

Tack på förhand / Zimmerman

Gastono

Hero
Neoshoppen säljer den för 200:-

Den är bra att ha, inte bara för spelkonstruktion utan även i rollspelet! :gremlaugh:
Dessvärre ligger mitt ex inte här så jag kan inte svara på dina frågor men jag kan ställa en motfråga istället :gremlaugh:

Hur skapar du spelet? Kod - vilken?

Kaigon

Helmgast
Re: Frågor kring Barbarer & Människofolk [lite OT]

Problemet med att köpa den är att jag inte spelar (inte så ofta, senast för ca ett år sedan) och när jag väl gör det så är jag aldrig spelledare. Kollar dock om SL tänkte köpa den snart så kan jag lägga ut tills vidare och ha den i mitt förvar.

Hur skapar du spelet? Kod - vilken?
Spelet är redan skapat av Paradox Entertainment, troligen i C eller C++.
Jag bara moddar spelet för att passa eon så bra som möjligt, och det görs i simpla textformat genom att ge olika förbestämda variabler olika värden (en provins rikedom exempelvis, eller en monarks duglighet). Det mesta nu körs grafiskt i Photoshop.

Gastono

Hero
Re: Frågor kring Barbarer & Människofolk [lite OT]

Alright.
But I trust you got legal aid on your side? :gremlaugh:
Nej, jag skämtar bara.