Kampanjen förutsätter att rollpersonerna har god lokalförankring i Agrella, så i många fall blir det nog enklast att skapa nya. Finns stöd för att få till detta på ett bra sätt - sen kan ju SL och gruppen avgöra hur många erf de ska börja med osv. Och det är ju förstås möjligt att ta in befintliga RP, men då behöver man väva in dem i settingen på ett bra sätt.Är äventyret/äventyren lämpliga för nyskapade eller mer erfarna rollpersoner?
Ungefär mittemellan? Jag skulle säga att äventyr 1 skulle vara utmanande för helt gröna RP, samtidigt inte oöverkomligt (framför allt ligger inte fokus i äventyret på vad vi kan kalla regeltekniska hinder). Äventyr 2 och 3 skruvar upp nivån något men fortfarande inte på "hög" nivå, i och med man kan räkna med progression från äventyr 1.Är äventyret/äventyren lämpliga för nyskapade eller mer erfarna rollpersoner?
Som inspiration kan man helt klart använda den tänker jag! Settingen som helhet är ju genomsyrad av och förankrad i Symbaroums övriga spelvärld - fraktioner, konfliktlinjer osv. Men att hitta idéer, koncept och uppslag att inspireras av går nog absolut! Kul i så fall!Jag har tänkt köpa boken för att jag gillar statsmoduler och liknande som inspirationsläsning. Jag har dock en fråga, är det svårt, medelsvårt eller relativt enkelt att använda staden som just inspiration till en annan fantasy-setting?