Nekromanti Frågor om förvandlingar:

Xzarjo

Warrior
Om man förvandlar någon med effekten förvandla så får offret inga nya fysiska egenskaper (har för mig att det står så i M&M). Men…
1) …försvinner fysiska egenskaper? Te.x ändras träfftabellen om man förvandlar rövaren Rangnar till ett får? Slutar hyggelmonstrets blod att vara frätande? Blir truhken Ture en groteskt stor padda (ändras storlek/vikt)? Och framför allt: kommer jag se en eldsprutande flygande sälunge i megaformat över axeln när jag springer till skogs (vist e han söt, men den bitts)

2) …för varje fillament kan man halvera eller dublera vikten hos offret. Det kan te.x ge en kragg på ca 300 kilo på ett fillament, två fillament till och han väger över ett ton! Eftersom han inte blir starkare, kan denna padda då röra på sig över huvud taget? Och har storleken förändrats med vikten? Samt kan magikern Mikaela bräka fram besvärjelser i får-format?

3) Och slutligen. Om ingen vikt, fysiska egenskaper eller storlek ändras över huvud taget: Alla som vill se en hackspett förvandlad till en elefant räcker upp en hand :gremgrin:
stark snabel men ändå!

Antar att liknande frågor har kommit upp förut, men det känner jag inte till. Tack på förhand för svar.

Mvh en lömsk en

Klon

Hero
1) inga egenskaper förändras... och ja, då blir truhken Ture en groteskt stor padda antar jag... det där med sälungen vettefaen, han borde ju åtminstone forlora flygförmågan, och kanske även den där otäcka eldandedräckten med...

2) en missuppfattning. det är inte vikten på offret som ökar, utan hur mycket ditt offer får väga för att du ska kunna utföra det på denne

3) tja, jag skulle nog tycka elefanten förvandlad till hackspett skulle vara roligare :gremsmirk:
men var det inte besjälade varelser man var tvungen att utföra det på. Rätta mig om jag har fel...

är ju inte expert på just sådana förvandlingar :gremsmirk: