Nekromanti Frågor om lincon

Ceetan

Warrior
Årets lincon är mitt första konvent
så jag har lite frågor:

Måste man änmäla sig om man inte tänkrer spela nåt speciellt (vet inte hur det blir)

Kommer det att ordnas något dungeon of doom och kan man delta även om man inte är bekan med D&D från början?

Olle Linge

Snigel
Ett svar

Måste man änmäla sig om man inte tänkrer spela nåt speciellt (vet inte hur det blir)
Nej, det måste du inte. Eller det har inte varit så något av de senaste sex åren i alla fall. Det brukar generellt vara så att det blir dyrare och dyrare ju senare man betalar fram till själva konventet. Sedan blir det billigare allteftersom konventet pågår. Jag brukar oftast inte betala, utan stryka runt, träffa folk, spela lite småspel och titta på allt som finns att titta på!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Två andra svar

"Kommer det att ordnas något dungeon of doom och kan man delta även om man inte är bekan med D&D från början?"

Jupp, det är tänkt att arrangeras Dungeon of Doom och nej, man behöver inte kunna ett dugg för att spela det. Man behöver faktiskt inte ens ha spelat rollspel tidigare utan man börjar från scratch. Det är ju mestadels basicregler som används av spelarna.

Ceetan

Warrior
Re: Två andra svar

Ok....skall se över det lite till.......skolle gärna vilja delta men jag kan inte anlända förns torsdag...vilket kanske ställer till problem?

Rickard

Urverk speldesign
Du måste anmäla (för att betala inträde) dig om du ska spela något som konventet anordnar.. Om du tänkte mest glida runt, skratta lite åt Verbal Kombat, spela Flux med andra, ropa in saker på auktionen och så, så behöver du inte betala inträde..

Även drop-ins, som DofD som anordnas på LinCon, kräver inträde.. Kolla hemsidan för vilka arrangemang det är drop-in på.. Själv tycker jag det borde vara fler saker som är drop-in på ett konvent.. Å andra sidan så finns det oftast någon föreläsning, film eller speltestning (Steve Jackson games) som man kan sysselsätta sig med..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som tänkte spela lite arrangerade rollspel men som tyckte att de bra arrangemangen tröt

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nix, inga problem

Det är drop-in vilket innebär att det bara är att komma och gå som man vill så länge det inte är upptaget.

Balderk

Swashbuckler
Re: Ett svar

Klart det går att bara stryka omkring på konvent men jag tycker ju i alla fall att det är mycket roligare att faktiskt lira rollspel. Det kräver ju oftast att man har en grupp med sig men det är ju så himmla roligt. Jag tycker absolut att man ska ta chansen och spela rollspel med andra spelledare än man vanligtvis spelar med, man lär sig alltid något nytt.

Jag har i alla fall alltid haft som roligast på konvent under rollspelssessionerna. Jag tycker rollspel är själva meningen med konvent.

/Balderk, skulle nog inte klara av att bara stryka runt