Nekromanti Frågor om vad som är säljvärt.

RobertR

Veteran
Hallå, jag som inte har någon erfarenhet av att sälja rollspelsböcker har någon fråga. Jag har några böcker i gott skick (inget trasigt, inget kladd i, inget vikt o.s.v.) som jag själv inte har något behov av att spara och jag undrar om det är värt att lägga upp dem på tradera. Jag har förstått att de kanske kan gå för lite pengar. Följande tänkte jag sälja:

M:UA Vid regnbågens slut
DoD Snösaga
DoD Vildhjarta
M:UA Rebellen & Överlevaren
M:UA Regelboken, första utgåvan

Vilka av dessa kan vara värda att lägga upp?

Mogger

Hipsteranka
RobertR said:
Hallå, jag som inte har någon erfarenhet av att sälja rollspelsböcker har någon fråga. Jag har några böcker i gott skick (inget trasigt, inget kladd i, inget vikt o.s.v.) som jag själv inte har något behov av att spara och jag undrar om det är värt att lägga upp dem på tradera. Jag har förstått att de kanske kan gå för lite pengar. Följande tänkte jag sälja:

M:UA Vid regnbågens slut
DoD Snösaga
DoD Vildhjarta
M:UA Rebellen & Överlevaren
M:UA Regelboken, första utgåvan

Vilka av dessa kan vara värda att lägga upp?
Alla. Vid regnbågens slut kan nog inbringa 1000kr eller mer (sålde min för runt 800 tror jag). DoD-grejerna med tror jag, men har inte stenkoll.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Det är ju hela poängen med Tradera, du får vad någon på Tradera är villig att betala just nu. :)

Med det sagt tror jag att du kommer att få bäst betalt för de tre första. Jag tror att dagarna då MUA:saker gick för fantasisummor är över, men Vid Regnbågens Slut skulle kunna ge en hel del. Så även Snösaga.

Hunk

Hero
Alla är värda att lägga upp. Rebellen och överlevaren får du nog minst för (de flesta vill hellre ha Spelarboken, men å andra sidan är det den mest eftertraktade av de första spelarböckerna så runt 150 spänn bör du nog kunna få), medan du kan få hyfsat mycket för Regnbågens slut och Snösaga (åtminstone en femhundring för Snösaga, kanske en tusing för Regnbågen). De andra hamnar någonstans däremellan, eftersom ingen av dem är direkt ovanliga, men ändå är sådant som folk eftertraktar. Vildhjarta får du nog aldrig över 200 för, medan du kan ha tur och få 300 för MUA-grundboken.

Mogger

Hipsteranka
wilper said:
Jag tror att dagarna då MUA:saker gick för fantasisummor är över
Jag sålde lite MUA-grejer för inte så länge sedan och de gick för sanslösa priser (minst två böcker för över 2000kr). Och det var bara några mmånader sedan.

Arfert

Facit
Ni har nog båda rätt... man kan få bra betalt för MUA fortfarande, men frågan är om inte det kommer lugna ner sig rätt snart.

Tomas, som har allt till MUA... och behåller trots värdeminskning.