Nekromanti Frågor

Diablor86

Veteran
har några fråger bara hoppas nån kan svara
1.hur ska jag kunna bli känd i asharien?
2.hur ska jag göra för att bli adel av nån sort eftersom jag har en tempel krigare låter det bättre om jag hetter Sir Richard Keenax istälet för bara Richard Keenax
tack på förhand
/Richard Keenax

Staffan

Myrmidon
Berömmelse och adelskap

1. Gör tuffa saker och se till att berättelser om dessa dåd sprids.

2. Tja, om du siktar på just Asharien så kan du glömma att få en adelstitel, eftersom Asharien inte har någon adel.

3. Det här är inte riktat direkt till dig, utan mer en allmän käpphäst från min sida. Varför kan inte folk skriva vettiga ämnesrader? "Frågor" säger ju ingenting om vad inlägget handlar om. Poängen med ämnesraden är ju att man ska kunna se om inlägget handlar om något man är intresserad av utan att behöva öppna det.

Krille

Super Moderator
"1.hur ska jag kunna bli känd i asharien?"

Gör nåt utöver det vanliga. Antingen kan du göra något fantastiskt bra (och anlita en PR-avdelning för att tala om det för alla), eller så kan du göra något fantastiskt dåligt.

"2.hur ska jag göra för att bli adel av nån sort eftersom jag har en tempel krigare låter det bättre om jag hetter Sir Richard Keenax istälet för bara Richard Keenax"

Bli född av adliga föräldrar.

På det stora hela så är chansen att bli adlig jefligt liten. Det bästa och vanligaste sättet att bli adel är att födas av adliga föräldrar. Det omfattar typ 99% av alla adliga personer någonsin.

Det näst vanligaste sättet är att hänga på någon galning som invaderar eller grundar ett rike, och hoppas att man gör såpass bra ifrån sig att han adlar en när han väl blir kung. Det omfattar typ 0,99% av alla adliga personer. Slutligen kan man göra något ofantligt ovanligt som uppmärksammas av kronan och dessutom utmärker sig som politiskt bekväm (till exempel, att ha som uttalat mål att man vill bli adlig är totalt fel, eftersom man då har allt för farliga ambitioner och därmed blir politiskt obekväm). Det omfattar resterande 0,01% av alla adliga personer.

För att sammanfatta det hela: det är lättare att bli adlad än att bli helgon, men inte mycket lättare.

Cerec

Veteran
Du kan ju alltid börja kalla dig Sir Richard Keenax om du nu inte har något emot att ljuga /images/icons/grin.gif kan vara enda sättet att få sir framför namnet eftersom det är nästan omöjligt att bli adlad. /images/icons/tonguea.gif

Diablor86

Veteran
Re: Berömmelse och adelskap

Ja men om jag och andra skriver "frågor" då vet andra om att det handlar om frågor vi vill veta svar på /images/icons/smile.gif