Nekromanti Frågor

Helmgast
Jag har några frågor, hoppas att de blir besvarade.

1: Säljs EON utomlands? Finns det på andra språk än svenska? Något planerat?

2: Vad krävs det för SI för att anfalla snabbt? Det känns inte riktigt som att det går med en Binderakkhammare.

3: Hur kan det vara Ob1T6 för att hoppa över ett lågt måttat stick som träffar axeln (hände min spelare nyss), medan det är Ob4T6 för ett normalt måttat anfall som träffar foten?

4: Får man syrebrist av målpunkt: Lunga? Extra utmattning?

5: Rollpersonens hjärna har skadats vilket kan ge upphov till extremt allvarliga biverkningar... Vilken sorts biverkningar? Minus ett i <PSY>? Minus Ob1T6 i <PSY>?

6: Frixeray blev en gång biten av en hund i armen. Målpunkt: Benpipa. Han bröt armen. Får man extra trauma eller smärta förutom det som angavs på skadetabellerna?

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Douggie

Warrior
Svar

1. Ingen aning om Eon säljs utomlands, fråga Neogames.

2. Det krävs inget särskilt snabbhetsindex för att anfalla snabbt. Vill du ha det, bestäm det.

3. Ett lågt mottat stick kan inte träffa i axeln (om jag kommer ihåg träfftabellen rätt.) Slår du på rätt tabell?

4. Vet ej.

5. SL-special.

6. Inte på grund av att han blivit biten, men kanske om han avänder den skadade armen eller slår i den.

/Douggie
--
Try to defeat me, but try in vain. When I win I end your pain.

WolmerX

Warrior
jag tycker att jag borde kunna svara på fråga 3.
Bestäm svårigheten för hoppet då du vet var anfallet ska träffa och avgör då hur stor svårigheten blir.

/WolmerX
Besök gärna min sida, den börjar få lite kött på bena nu.

Big Marco

Läskig
Re: Svar

Hejsan!

Lite svar, så här på kvällskvisten. =)
<OL>
<LI>Eon säljs också i Danmark och i Norge.
<LI>Du kan anfalla snabbt oavsett ditt SI.
<LI>Reglen tar inte hänsyn till den faktiska träffpunkten, bara hur anfallet var ämnat. Kan man träffa armarna om man måttar lågt?
<LI>Nej, jag tyckte det räckte med de effekter som lungträffen ändå gav utan extra jobbiga regler om syrebrist. Den T/S man får är illa nog, tillsammans med att det (i Eon 2) räknas som en organskada.
<LI>Det är upp till SL att avgöra - det finns inga generella regler för hjärnträffarna. I verkligenheten är det otroligt mycket slump som avgör den faktiska skadan - det finns de som har fått både spett och höghastihethskulor genom hjärnan utan att ha fått några men alls, medan andra får mycket allvarliga skadeverkningar av till synes lätta skador mot huvuet.
</OL>
Jag hoppas det är svar som besvarar dina funderingar?

-Marco Behrmann
-Neogames AB

Big Marco

Läskig
Re: Ops - glömde...

Benpipans skadeeffekter är inbakade i dess T/S - inga extra effekter alltså. Fast den är ju bruten. ,-)

-Marco Behrmann
-Neogames AB

Ackerfors

Alas, your rapids!
Inläggsfiske? [ot]

Så där gör man om man vill fiska inlägg. /images/icons/wink.gif

Nä, jag vet att du och ett par andra lyckligt utvalda personer inte behöver inlägg för att få en ny titel.

Martin Ackerfors - Ohlsson
"When this land is wasted, where will we go?"

Radin

Veteran
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
Bruten benpipa.

Man får lika mycket T/S/B oavsett om benpipan blir bruten eller splittrad vilket är något svårsmält för mig.
Hur mycket smärta är rimligt att få om någon fortsätter att slå på en kroppsdel som redan är bruten.

Radin

Big Marco

Läskig
Re: Bruten benpipa.

Området är inte så mycket mer oanvändbart, än just oanvändbart... Läkningstiden är dock avsevärt längre.

Man får så mycket som skadetabellen ger - alla träffar träffar inte på exakt samma punkt.

-Marco Behrmann
-Neogames AB

Helmgast
Re: Svar

Ett lågt måttat hugg- eller krossanfall kan på sin höjd träffa buken. Men ett lågt måttat stick från en liten gûrd med gûrdersvärd kan faktiskt träffa i såväl bröstkorg som axel. Dock ej huvud.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Radin

Veteran
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.

"Området är inte så mycket mer oanvändbart, än just oanvändbart... Läkningstiden är dock avsevärt längre."

Att läkningstiden är längre visste jag och jag håller med. Samma sak med förmågan att använda kroppsdelen.

Men en splittrad benpipa får mer skada är en benpipa som är bruten, trots detta faktum syns det inte i skadan.
Vad det gäller träffar på brutna kroppsdelar vill jag säga att om min underarm är bruter så räcker det med att helt enkelt träffa underarmen igen för att det ska göra ont - man behöver inte träffa exakt samma mikroskopiska punkt igen.
För att inte tala om en bruten och greppad arm. Aj, aj.

Radin

Big Marco

Läskig

Då säger jag ... improvisera! Trots den allmäna kritiska delen av rollspelarns skallanden har inte Eon regler för allt. =)

-Marco Behrmann
-Neogames AB