Nekromanti frågorna på huvudsidan

Genesis

Ni dés ni maître
Varför står det att jag redan har röstat i den aktuella frågan fast jag inte har det?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Sitter du vid en offentlig dator eller en dator i skolan så kan det vara så att någon redan använt den datorn för att rösta.

Gardener

Champion
Systemet använder sig av lite olika metoder för att kontrollera att folk inte röstar många gånger, det är mest till för att stoppa folk från att råka klicka två gånger och enklare former av fusk.
En av sakerna det går på är att den sparar de IP-nummer som har röstat, så om man har en uppringd uppkoppling som delar ut dynamiska IP-nummer så kan man råka få samma IP-nummer som någon annan haft som redan har röstat.
Alltså kan detta göra att vissa inte får rösta, som du uppenbarligen har råkat ut för. Men det är svårt att komma runt det på något smidigt sätt.

Jag har funderat på att lägga till en koll att man är inloggad på forumet istället, men då krävs det att man har ett konto på forumet för att kunna rösta och det kanske inte är så populärt.

Legioth

Swordsman
Det roliga med att det kollar IP:n är att t.ex. då jag sitter i skolans datasal har jag 10 datorer (Ja, vi har en liten datasal, och oftast är alla datorer upptagna) tillgängliga med olika IP:adresser. /images/icons/smile.gif

Lyckligtvis brukar samvetet säga nej då man tänker på att rösta en gång till på samma fråga. /images/icons/devil.gif

Ackerfors

Alas, your rapids!
Samvete? Vad är det? Det är ungäfär samma sak här. Jag skulle kunna rösta fyra gånger ifall jag hade känt för det men det äronödigt och ger inte ett rättvist resultat av omröstningen.

Legioth

Swordsman
Samvetet

Egentlgen finns det väl inte så mycket att kommentera här, men eftersom jag har ytterligare en timmes tråkigt, obligatoriskt sittande på denna, som lyckligtvis är begåvad med en hyfsad internetuppkoppling (det är nätverkskortet som begränsar det hela, annars skulle jag nog ha mer en 10 Mbit), plats måste jag ju göra det bästa av det och försöka få tiden att flyga iväg på något sätt och som bekant så brukar några små bäckar göra en Amazonas, så kanske några små, och helt onödiga, inlägg kan få en timme att gå, dessutom upptäcker jag nu då jag skriver detta att det är ganska roligt att se hur lång meningar man kan skriva utan att det blir för krystat, vilken redan nästan har skett, så här sätter jag punkt.
(Ca 125 ord blev det. Jag undrar varför det är så mycket svårare att får en tillräcklig mängd ord då man skriver uppsats på främmande språk, redan att klämma dit 100 ord på franska är ju en pina som man bara unnar sig i proven...)

Så nu till kommentaren, egentligen skulle det ju vara nödvändigt att definiera vad ett samvete är, med så tråkigt har jag inte.
Men orsaken till att samvetet säger nej är att det skulle vara oärligt att rösta flera gånger, ganska logiskt eller hur...