Luftslottet
Warrior
Har lirat igenom Lost mines Of phandelver med en grupp och vill fortsätta. Hade börjat skissa på en egen kampanj som var tänkt att vara rätt fri och full av politiska intriger. Efter att ha lagt en del tid på att rita karta insåg jag att tiden och orken inte finns i dagsläget. Bestämde mig för att köra HOTDQ istället men vill inte att de skall hoppa in i storyn med sina RP flera kapitel senare utan starta från början. Eftersom de är lvl 5 (kampanjen börjar på lvl 1) så funderar jag lite på hur jag skall lösa det. Jag vill absolut inte sitta och ändra om i stats med monster, de tar för mkt tid.
Min lösning i korthet är RP träffar magiker för ett uppdrag->magiker Glömmer bort ett ord en ingrediens ->portal öppnas RP går igenom->går igenom ett total byte av både profession osv-> startar på lvl 1->kanfå tillbaka sina rätta jag senare i kampanjen.
Men jag skulle behöva fler uppslag. så skriv gärna en rad hur ni skulle eller har gjort i liknande lägen.
Min lösning i korthet är RP träffar magiker för ett uppdrag->magiker Glömmer bort ett ord en ingrediens ->portal öppnas RP går igenom->går igenom ett total byte av både profession osv-> startar på lvl 1->kanfå tillbaka sina rätta jag senare i kampanjen.
Men jag skulle behöva fler uppslag. så skriv gärna en rad hur ni skulle eller har gjort i liknande lägen.