Nekromanti Fråga om DOD6

Fanatic Assasin

Veteran
"Religioner och böner" först i handen, tack, sedan Världsboken.
Vad ska du ha en religions bok till om du inte vet villka som tillber gudarna hur de lever, hur deras samhällen ser ut osv osv.
VÄRLDSBOK FÖRST!
tycker jag/images/icons/smile.gif

/ Fanatic Assasin
"mångsidig som en plattfisk"

Sodivra

Champion
Håller med Fan-Ass också.

Jag håller med. (Se mitt ovanstående inlägg, "Jag håller med hatten och Dnalor")

Och föresten! Nu kom jag på ett roligt namn! I fortsättning får du heta Fan-Ass!

Fan-Ass! Den otrolige fjärtaren (Fan-Ass = Fläkt-Arsle = Ett arsle som det riktigt blåser från.) Hoahaahaaahaaaaaa!

NÄ jag skoja bara! Du blev väl inte lessen?

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.

Sodivra

Champion
Varför?

Varför berättar ingen vad ROTFL är?

Roligt Till Fanatiskt Leende... Nä..
Snyft! Jag vill ju veta!

Krigaren Arvidos' motto.

Fanatic Assasin

Veteran
Re: Håller med Fan-Ass också.

om du bara visste hur nära sanningen du är........
The White Hawk kan intyga/images/icons/smile.gif

/ Fanatic Assasin

Sodivra

Champion
Jaså?

Har du gasproblem? Jag är också lite fjärtig, hehe.. /images/icons/crazy.gif
Hmm "tokig" gubben (/images/icons/crazy.gif) är rätt lik någon som krystar för att få till en fjärt.. /images/icons/smile.gif

//images/icons/mad.gif<-Arvid och hans ögonbryn.
/images/icons/crazy.gif <-Urmmphh.. KLÄMM!
/images/icons/shocked.gif <-AAAAAH
/images/icons/blush.gif <-Oooohh!

Jag tror jag ska skriva en smiley-teater.. Vad sägs?

Fanatic Assasin

Veteran
Re: Jaså?

Vi kanske skulle lägga in en fis regel i Dod?
nääää allvarligt nu blir folk bara förbannade på oss så vi skiter i det här........ ett tag/images/icons/smile.gif

/ Fanatic Assasin

Sodivra

Champion
Hoho

Lägg märke till att jag ändrade på mitt inlägg. Notera smiley-teatern.

Va kul att få halv-chatta lite!
Och fjärtar! Ett ord: Gallgasdemoner! (Ja.. tre ord egentligen..)
I Clay-O-Rama som jag nämnde tidigare hade vi en gallgasdemon, och en som fjärtade iväg motståndarna. /images/icons/crazy.gifJösses.. Vänta lite så ska jag leta upp reglerna..

Krigaren Arvidos' motto.

Sodivra

Champion
Re: Skämta?

Skämta? Nåja tackiallafall!

Krigaren Arvidos' motto.

Great goblin

Veteran
Världen så slipper man välja/hitta på en egen. Men ta gärna tid på er att göra den,blir den dålig kan ni ju räkna med att folk surnar till rejält och bojkottar ert DoD (nåja produkterna till världen iallafall)... Men det är några saker jag skulle vilja tycka till om: mycket poesi och mystik och många stämmningsgivande illustrationer.
/Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"

Sodivra

Champion
Såja!

Japp! Här är det!

<A HREF="http://secret.spy.net/~roymeo/clayorama.html" target="_new">http://secret.spy.net/~roymeo/clayorama.html</A> [color:yellow]CLAY-O-RAMA</font color=yellow> mitt herrskap! I all dess prakt!

Nuuu blev man riddare! Hurra! Dags att komma på en ny signatur.. (Den gamla var ändå lite trådig.. /images/icons/smile.gif)

/SIGNATUR UNDER KONSTRUKTION<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Arvidos on 2000-10-29 21:19.</EM></FONT></P>

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Okej - en lång äventyrsserie skulle jag helst vilja införskaffa själv. Visst går enstaka äventyr ha på nätet (vilket jag ävent tycker, men kampanjer a lá Femte Konfluxen, Nidländkska Reninge ska finnas i handeln), men inte en kampanj. De vill jag ha i bokform.
Världen är dock det som jag prioriterar högst och det som jag vill ha först /images/icons/smile.gif

Inget av de ovanstående vill jag ha på Nätet - de andra två förslagen däremot ser jag hellrer på Nätet än i handeln. Visst tycker jag att man kan släppa världsmaterial på Nätet, men själva grundbeskrivningen av världen tycker jag skall finnas i en bok. Alla har inte tillgång till "flashiga" skrivare (försöker jag skriva ut bilder på min så ser de ut som skit...)

- Robert Jonsson

"För att se igenom den slöja vi skapat så måste vi öppna ögonen...""

Riddaren

Swashbuckler
Re: Namnet på världen

"Trudvang tycker jag låter bra, klart Ereb Altor låter ju bättre men det är väl för att man är van vid DoD -91..."

Vet inte om jag riktigt håller med dig. Ereb byter ingenting annat än Europa, på feniciska.

Riddaren

Även den bäste har dåliga dagar

Staffan

Myrmidon
Re: Håller med Dnalor och Hatten.

Visst tusan går det. Se bara på Svavelvinter, Kandra och den uppsjö äventyr som släpptes innan det ens fanns något Expert, än mindre någon Ereb Altor-box.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Vindhand

Myrmidon
Det var inte så enkelt... Det beror litet på innehållet i de olika modulerna.

1)En äventyrsserie

Jag känner inget större behov av en ävetyrsserie... Kanske kan locka in några nybörjare men för mig skulle det bara vara ännu en inspirationskälla, som fantasyböcker mm...

2)Religioner och böner

Som en verktygslåda för eget skapande (typ: här får du tjugo olika kulter som du kan befolka din värld med) kan detta vara jättekul. Gör man fel i att misstänka någon sorts präst-magisystem när ni talar om "böner"?

3)En bok om Trudvang (världen)

Whee... kan vara kul... är nog bra som snuttefilt för dagens ungdom som spolierats av aldrig behöva hitta på något själv ;)

4)Ordnar och sällskap

Eh? som vad? Tempelriddare av den gröna grodan, FooBar munkarna från den gråtande skogen mm?
Som en verktygslåda för egen värld kan detta vara jätteanvändbart... Ordnar och sällskap låter dock som det skulle vara i mycket samma saker som Religioner och böner... om jag får följa min egen tolkning d.v.s :)

..och vilken skulle ni helst se Online?

Äventyrsserien... så behöver den inte ta upp dyrbar tryckkostnad :)