Nekromanti Fråga till Fansen!

Organ

Out of time, out of mind
Varför inte fortsätta på samma spår ni slagit in på med Jorges bestarium, alltså med ett personnamn i titeln? Vad jag menar är nått i stil med (om man använder det redan förekommande namnet Jorge som exempel) "Jorges förtrollade platser" eller "Jorges stigar".

/Anders

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Förtrollade platser...

...eller kanske Förtrolla[color:red]n</font color=red>de platser. Jag tycker att det ger rätt stämning.

Vitulv

eller förresten...

Vad sägs om Förtrollade stigar? eller Förtrolla[color:red]n</font color=red>de stigar.

Vitulv

Stigarnas forumsinlägg[NT]

NT=No Text

ro83rt

Swordsman
mmm...beror lite på om boken handlar om platser eller vägen till platser? Stigarnas bok syftar ju till själva stigarna, och det är väl inte poängen om man utgår från namnet Förtrollade platser. Hur ser omslaget ut? Är det en stig eller plats?

Dilandau

Myrmidon
Instämmer!

Stigarnas bok låter långt, långt mycket bättre än Förtrollade platser.

"Förtrollade platser" låter mer "standardfantasy" om ni förstår vad jag menar.

Hasse

Hero
"Hur ser omslaget ut?"

Tja enligt DoD-nyhetsartikeln här på rollspel.nu så skall det här vara omslagsbilden till Förtrollade platser.

Hasse

Hero
LoL!

"stigarnas bok, fast bara om det inte förlänger väntetiden!!!"

Den var bra./images/icons/laugh.gif

Hasse

Hero
Mitt namnförslag: Vid stigens ände.

Eller, Vid stigens slut. Även namnen Förtrollade stigar eller Förtrollande stigar tycker jag är mycket bra.

Vad gäller era alternativ så tycker jag lite som riddaren, att det känns fel med ordet bok i "stig"-förslaget. Förtrollade platsers minus är att det är väldigt mycket standardfantsy även om det är ett mycket bra namn.

Så vad tycker jag då, Jo Stigarnas bok är väl att föredra framför förtrollade platser, personligen skulle dock tycka det vore bra om ni kunde byta ut ordet bok i titeln mot nått annat i stället.

Herr Ågren

Veteran
"Trolska platser"...

...kunde kanske vara ett tänkbart alternativ? Jag får en känsla av att det ålderdomligare adjektivet skulle ligga mer i linje med stämningen i DoD6/Trudvang.

Sodivra

Champion
Bok.

Jorges Bestarium föreställer ju en bok från Trudvang -Så dom använder tydligen böcker. Om man vill framkalla samma känsla av äkthet så kan man ju inte kalla den "rulle" när den egentligen är en bok.. Fast det kanske inte var det du menade..

"Vid stigens ände" är ju också ett väldigt läckert namn.. Även om jag själv inte tycker att det är så bra att det är stigen i bestämd form, och inte stigar i allmänhet..