Nekromanti Fråga till NeoGames om moduler.

Jerry Sköld

Veteran
Re: Lite destillerad fakta om ämnet

Hmm. Jag antar att en civiliserad ton kan krävas från samtliga parter i en diskussion, oavsett vilken ståndpunkt man företräder.

Personligen har jag länge talat för alternativ till sk "stridsmoduler"; jag införskaffade Offensiv då den var det enda kompendium som hittilss kommit ut till N2. Jag kan inte heller påstå att jag var helt missnöjd - vissa bitar var inte till min smak, men dessa har jag redan nämnt då Marco efterfrågade kritik, så jag skall inte damma av dem igen.

Alternativ, sålunda; bakgrundmoduler som ett alternativ till den väldigt promilitära stil som hittills har genomsyrat N2, och kompetenta illustrationer some tt alternativ till inte fullt så kompetenta fotomanipulationer (alt. genomtrista och fullständigt intetsägande bilder på militärövningar). Jag menar härmed inte att de som vill spela N2 som en sorts bordsspelsversion av Ghost Recon (eller i vissa fall snarare Unreal Tournament) inte skall få göra det utan snarare att jag vill ha produkter som stöder en annorlunda spelstil.

Se efter hur många sidor av det totala N2-materielet som hittills ägnats åt strid, vapen och relaterade regler. Mycket blir det...

Jag kommer att köpa Euro när/då den kommer ut, och om Hardware ser lovande ut så kommer den säkerligen att införskaffas den också. Sedan skulle jag gärna vilja ha mer materiel som hämtar sin stämning och inspiration från verk som Snow Crash, Idoru, Nirvana, eXiSTenZ och Ghost in the Shell snarare än Tom Clancy´s verk...

Mina åsikter, så gott som ocensurerade.

(Jag kommer dessutom att fortsätta kampen för en seriös och civiliserad debattstil - inte nödvändigtvis tråkig, men genomsyrad av gemensam respekt. Därför vill jag gärna påpeka att om jag nu eller i framtiden lyckas haspla ur mig något som framstår som stötande vill jag gärna att den sårade parten hör av sig så att vi kan reda ut det; i bland kommer orden snabbare än tankarna.)

Mvh/ Jerry

Ghorgareth

Warrior
Slutligen

Jag håller nog med om det sista, faktiskt. Men jag måste erkänna att modulen var en besvikelse, men den är ju klart användbar och fyller därmed sin spelmässiga funktion.

Har inte kollat på försäljningssiffrorna så jag får väl lita på vad du säger. :gremsmile:

StingRay

Veteran
Re: Illustrationer/Bilder

Min åsikt är iaf att foton är perfekta, fortsätt använda foton... Illustrationer känns hemma i fantasy, inte i rollspel som NeoTech