Ni smyger er fram på jakt efter musikens ursprung när gången återigen öppnar upp sig till en stor sal, men den här är mycket mer överskådlig. I salens mitt reser sig fyra stora fraggelstatyer runt om kring ett litet, runt, stenlagt torg. På det lilla torget sitter fem fragglar med varsitt instrument. En av dem, som ni känner igen som Cantus, den kringvandrande barden, sitter och spelar på sin pipa: den musik som ledsagat er hit. På andra sidan salen kan ni se hur ytterligare en liten grottöppning verkar leda vidare ännu djupare in i dessa okända trakter.
Var och en av statyerna håller fram en skål mot mitten, och varje staty har ett eget attribut som är överdrivet. En har väldigt stora ögon, en har stora händer, en har en stor mun och en har stora öron.
Cantus avslutar sin melodi och tittar upp mot er där ni står i grottöppningen.
"Ah, välkomna. Bergets sång berättade för mig att ni var på väg. Jag är glad att ni lyckades ta er så här långt så fort. Vissa tar dagar och åter dagar på sig att ta sig över vippstenen. Men ni hittade melodin och spelade den. Nu står ni inför en ny utmaning. Från den här grottan finns det bara två vägar tillbaka till ert hem, en för barder och en för andra. Ni är inte barder så ni måste söka den andra vägen. I labyrinten på andra sidan den här salen (han pekar mot grottöppningen ni såg på andra sidan salen när ni kom in) kan ni hitta fyra nycklar som ni behöver för att öppna er väg hem. Men varje nyckel är kanske inte vad ni förväntar er. Den örte höre havets sång, den mynte smake dess kropp, den hänte rönte himlens form, den ögte skåde dess ljus. Det finns en sak jag kan göra för att hjälpa er i ert sökande. Vi kommer att sitta här och spela vår sång medan ni beger er in i labyrinten. Om ni lyssnar till melodin så kommer den alltid att leda er tillbaka hit. Den kommer även att hjälpa er orientera er där inne. Lycka till, unga fragglar."
Cantus och hans barder börjar spela en stämningsfull och taktfast melodi som trots att den ekar fram och tillbaka i salen är lätt att spåra till sin källa.