Nekromanti Frakktrukker

Lord decado

Veteran
Har dessa någon nackdel (förytom svagt psyke), som t.ex. kan inte gå in i städer utan att bli attackerade av vakter eller liknande.

carmon

Veteran
de kan ju som sagt inte komma in på speciellt många ställen, samt tror jag att de har det lite som rövarna i Rnja rövardotter, att knektar e ute efter dem hela tiden för att hålla befolkningen lugn.

Krille

Super Moderator
"Har dessa någon nackdel (förytom svagt psyke), som t.ex. kan inte gå in i städer utan att bli attackerade av vakter eller liknande."

Sätt dig i den normale mundanitens plats. Vad tycker du om en stor hårig barbar utan hyfs och uppträdande, som super, slåss och svinar för att det är ball och ser på din dotter som nöje och mat i ett (först sätta på och sedan äta)? Hur skulle du reagera om du såg en?

Bra. Nu vet du exakt hur 99% av Mundanas folk ser på tiraker i största allmänhet och trukher i synnerhet.

Krille

Super Moderator
"Haha, möjligen ett Nöje för Trukken, inte för dottern direkt=P hehe"

Tja, det är väl ungefär som Terry Pratchett konstaterade:

"Bacon surprise? What's surprising with bacon?"
"I believe it must have come as a shock to the pig."

Zippo

Veteran
tja. Om de stöter på dvärgar så kan man garantera att det blir strid mellan dom. Dvärgar hatar frakktrukker och de inom deras släkte 100%

Vad jag vet om alver o de andra raserna vet jag inte lika mycket om.

MVH, Spez av Khazim-Renk-Ghor

Klon

Hero
*harkel* klan Drezin serru, klan Drezin...
där har du dvärgar som inte är helt 100% hatiska
speciellt inte om det nu finns en alv i närheten då vår Drezin dvärg och Frakk Trukk möts

Klon

Hero
Stackars knektar [nt]

Här står det en massa hemlig text som bara du får läsa, och ingen annan, visst är du lyckligt lottad :gremsmirk:

Klon

Hero
This är über... ...boffer

japp, om det i någon grad finns något som fått mig att hysa agg mot alver generellt så är det just dessa thism-alver... tycker det är avskyvärt med alver som får + i sty alls...
ja, nu kommer den hemske alven igen, bred som en lada och han siter upp ett träd med rötterna, slår ihjäl halva stadsvakten i ett slag, och sen trippar han iväg med samma fartr som en formel 1

nej som jag hört att Krille sagt själv, det är nån form av förlöjligande över thism... (observera att det inte är ett citat, bara en ungefärlig klontenta av vad som skrevs)

Zug209_ivenhoe

Warrior
Re: This är über... ...boffer

Allt jag sa var att alver liksom dvärgar ogillar tiraker. Du klanker inte ner på det inlägget, dessutom så brukar jag personligen sätta högt på rör som alv. +1 är inte spec mycket
ifall man jämför med dvärger, tiraker, kragg m.m

Alver blir vad man spalar dom som men ifall man som spelare vill spela en über stark bjässe lär han välja en frakktrukh

ja, nu kommer den hemske alven igen, bred som en lada och han siter upp ett träd med rötterna, slår ihjäl halva stadsvakten i ett slag, och sen trippar han iväg med samma fart som en formel 1
:gremconfused:

+1 ger i medel 11 i sty mig veterligt måste man vara betydligt starkare än så för att slita upp träd.
Och varför skulle en Thism slå ihjäl hela stadsvakten
Jag förstår inte meningen med detta inlägg.

Det spelar ingen roll vad i säger, jag gillar thism i vilket fall.
De är betydligt mindre koboldiga än Dvärgar. Och betydligt coolare. :gremmad: