Nekromanti frakten å sånt...

Douggie

Warrior
Jag har noterat att vi börjar få problem med att frakta våra böcker i Eon. Hela samlingen har vi + en extra grundbok (Eon2). Spelledaren har redan köpt en ny väska, men han har ändå knappt rum. Hur gör ni andra eon-spelare?

I am the Voice
I decide who lives
or Dies

Ensis

Veteran
stämmer.

Själv har jag en speciell ryggsäck för neogames produkter.

Spelledaren får bära runt på böckerna ifall han känner för det men det är alltid nyttigt att tänka igenom vilka böcker man kan behöva för mötet och endast ta med dem. Är äventyret bra planerat och en påläst Spelledare behöver man ju inte heller så mycket utrustning. Då kan man ju istället fundera på musikval, trycka ner ett par stearinljus eller extra tärningar som är väl behövda i eon.

Bela

Warrior
"Spelledaren har redan köpt en ny väska, men han har ändå knappt rum. Hur gör ni andra eon-spelare?"

Ändå knappt rum? Vad har han för väska? Eonregelböckerna (Eon 1+2 samt Deluxe), de båda äventyren och de utgivna modulerna blir en omkring 17cm tjock bunt som borde gå ner i de flesta väskor/ryggsäckar. Lägg till tärningar samt några lösa sidor med RP-formulär och anteckningar och han borde kunna frakta det hela ganska lätt.

Bela

Sir Foilan

Hero
Skitjobbigt

Det är just vad det är - skitjobbigt. Speciellt när man skall frakta de blytunga böckerna sju (7) mil för att spela med sina medspelare!
Då är det bara att ta fram stora ryggan och se glad ut. /images/icons/smile.gif

*pust och frust*

/Sir Foilan

Douggie

Warrior
Re: Skitjobbigt

Jag får hålla med Sir Foilan. Bara att se glad ut. ;-)

I am the Voice
I decide who lives
or Dies

Johan K

Gammal & dryg
Jag har en hyfsat stor ryggsäck. Funkar bra för min del, då får man platts med en hel del.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>

hatten

Swashbuckler
Aaa ett jobbigt problem men jag har löst problemet med frakt av rollspels prylar så här..

1 jag är 9 grr av 10 grr är jag SL..
2 Jag har en egen lägenhet 2 rum och kök konstant i behov av damsugning..
3 vardagsrummet används som spelar rum när vi spelar..
4 Stort skåp där jag förvarar ALLA mina spelprylar..
( Och bara mina Star Wars spelböcker blir en stapel på ÖVER 1 meter. Sen till kommer alla DoD, Kheltar Mutant1-2 mutant rymd, Fading Suns, Västmark, Chock, Kult, och många många andra.,, SÅ skåpet är stort när jag flyttade in det så krävs 2 personer bara för att bära omkring med det tomt )
5 När vi spelar hos andra så används oftas deras prylar och spelgrejer endast en liten väska med mina prylar medtager jag på cyckeln...
( har utrustad den med stor packethållare kan sätta en bananlåda fullastad utan problem, används mest när jag handlar mat men har används 1 gång för att frakta rollspels prylar i en bananlåda )

Livet är en gåta utan enkla svar.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Vi lånar grannens lastbil. /images/icons/tongue.gif

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

Douggie

Warrior
Men hur länge räcker den? Till slut kommer det finnas för många eonböcker! Är det en välsignelse eller förbannelse?

Kalle
--
Knowledge brings fear