Vad gör Rasmus?
"1) Vad skriver ni på just nu?"
Jag skriver för tillfället mest på ett projekt som än så länge är lite hemligt. Eller, tja. Ärligt talat så skriver jag inte så mycket. Det hela befinner sig mest på tankestadiet, men om ett tag kommer det konkret material. Då kommer det synas, dels här och dels på min sida (rasmus.gmbhtech.com).
Mitt eget rollspelsmakande går lite på sparlåga just nu, men jag ska försöka komma igång med lite konkret jobb med det Hemliga Projektet snart.
Förutom det projektet småklurar jag på ett par andra projekt, men det är inget centralt. (Kolla in
rasmus.gmbhtech.com om man är intresserad mer ingående.
Precis just nu är det fullt upp med Staden. Förutom att jag har kommit att bli huvudlayoutare och -typograf så märker jag att jag mer och mer håller på att sugas in i själva rollspelsmakandet på grund av projektets otroliga charm och ytterliga mysighet.
(Ni som inte känner till Staden, kolla genast in
wikin och bli förälskad. Håll dessutom utkik efter första numret av Metropolitiska Sällskapets Tidskrift, allihopa.)
"2) Hur långt har ni hunnit sedan ett år tillbaka?"
Tja.. Jag har hunnit med att starta upp och lägga ner en bunt projekt. Jag har gjort
Soptippen (okej, det tog en vecka, men ändå).
Dessutom har jag kommit på det än så länge Hemliga Projektet och börjat klura lite på det. Det har kommit att bli mitt stora projekt för tillfället. Dessutom har jag kommit på Projekt X, men då jag inte har motivation och tid att göra något på det nu håller jag kvar idéerna som en trofé i huvudet tills lusten och tiden sammanfaller.
"3) Hur långt har ni kommit till projektets färdigställande (i procent räknat)?"
Hahaha, OMG! I LOL in your general direction.
Alltså, färdigställande är en term som jag inte ens har funderat på att bekanta mig med än.
"4) Har ni speltestat?"
Tjaaee. Soptippen har spelats en gång, faktiskt. De andra projekten är ännu inte speltestade.
"5) Räknar ni med att bli klara, och i så fall när?"
Ja och nej.
Jag räknar inte med att blir
färdig med något inom den närmaste livstiden, men jag tror däremot att jag kommer få färdigt en spelbar version någon gång.
Svaret på frågan beror på hur man definierar "klar", och det definierar jag som "uppnående av perfektion".
Jag gillar de här trådarna. De är grymt intressanta att läsa. Tack för att du kommer ihåg att uppdatera oss på allas läge ibland, Krille.
Zaphod