Nekromanti Framtiden

Derlon

Veteran
Läste någonstans att det finns en färdig "story" för vad som kommer att hända med Mundana och dess inevånare. Vore kul att i varja fall få någon hint om vad NeoGames har tänkt sig. Så att man inte förstör/omöjligör ett händelsförlopp man vill använda sig av.

Virocon

Swordsman
Knappast i vår tid

Även om den kommer så lär det ta lång tid. Jag menar, tiden det tar mellan tanken om skapandet, påbörjande av arbete och slutförande samt slutligen sända ut i Sverige kan för Neogames ta bokstavligen Eoner/images/icons/wink.gif!

Johan K

Gammal & dryg
Nja...

Varför det egentligen..... Det är väll kul med lite överaskinigar, eller hur.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Helmgast
Fruktansvärt onödigt, då måste man ju anpassa sig efter dem och rollspelandet blir styrt. Jag vill inte ha någon hint. Rollspel skall utövas under fria förhållanden, och allt annat är onödigt tjafs. Så jag råder NeoGames att hålla sin kampanjvärld för sig själva, i varje fall det som utspelar sig efter år 2967.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Celofan

Veteran
Det är sant.. det är synd att det står i regelboken nåt i stil med "Du Måste använda allt material häri och i våra moduler och du får inte ändra på någonting -varken lägga till eller dra ifrån, eller genom egen modifikation, för då jävlar." det är lite synd...

Lite ironisk får man väl ändå vara.. men ajg hänger med på vad du menar. Men "jag för en" skulle ändå vilja veta vad deras stora plan är. men behöver juh som sagt inte använda den.. eller.. .. hur det nu var..

Glittergrus

Veteran
Jag tror inte Neogames har någon "stor hemlig plan" men om de skulle ha det så varför skulle man följa den?
Rollspel är ju endå interaktiv teater, de som spelar skapar ju historien och med tanke på hur många som spelar blir det ju i för sig rätt många olika historier.

Det gud inte vet, det vet jag och eftersom gud inte existerar vet jag allt.

WHaLe

Hero
Inspiration!

Det är alltid lättare att ignorera saker som någon annan kommit på än att använda saker som ingen kommit på och därför tycker jag att Neogames ska publicera så mycket som möjligt om mundana..

WHaLe

I have never let my schooling interfere with my education.
<A HREF="http://hairwhale.cjb.net" target="_new">http://hairwhale.cjb.net</A>