Nekromanti [Freemarket] Munkprojektet är här!

Christoffer

It's all pig.
Sätt fart, 1000 nerladdningar sen stänger de butiken.

Nu måste jag bara klura ut hur jag skall skriva ut alla kort och göra dem fina. Är det någon som har ett bra förslag hur man gör sådant? Är det papper, sax och lim som är svaret?

http://projectdonut.com/

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag tycker att kort blir fina nog av att skrivas ut på vanligt skrivarpapper och sedan stoppas i kortkondomer (sådana där som Magic-spelare har kring sina kort för att skydda dem, ett hundrapack kostar 20-30 pix.)

Blir det för sladdrigt kan man stoppa i ett vanligt spelkort bakom den utklippta papperslappen.

(Ni som spelat Itras By med mig har sett hur det kan se ut, även om jag har lite dyrare kortkondomer på de korten.)

Christoffer

It's all pig.
Terje said:
Laddade ned det i går, har inte hunnit läsa så mycket än men det ser ju riktigt snyggt ut! Verkar helt klart fylla en ny nisch bland sf-spel.
Kan bara hålla med. Skummade genom igårkväll, skall ta och skriva ut det någon dag framöver och läsa igenom.

GnomviD

Heresiark
Tankade just och har hunnit skumma setting-infon. Det ser ut att bli Down and out in the magic kingdom-rollspelet, fast på en rymdstation. Settingen ser ut att fylla den transhumanism-nischen som tidigare inte riktigt funnits bland rollspel, och också den som jag har varit skitsugen på, sedan jag läste Doctorow. Jag välkomnar det (settingen, iaf) med vidöppna armar

Jag har inte hunnit undersöka reglerna nå närmare (jag är speciellt nyfiken på hur de hanterar Flow), men jag har ju vissa förhoppningar, iom författarna. Någon som har några reflektioner?

CapnZapp

Myrmidon
Intressant hur bra de lyckats "dölja" rollspelsramarna under nutida social site-terminologi: flow = rep/cash; mrcz = party; experiences = skills; printing = craftmanship/alchemy; wetworks = attack/combat; ephemera = perform.

Tar några sidor innan man inser det verkligen är ett rollspel och inte (enbart) en demo för någon ny betalsajt! :gremsmile:

Och jag kan inte hindra mig från att kommentera att "göda blomsterväxterna" givits samma status i spelet som "göra inbrott" och "skjuta skurken".

Även jag är intresserad av hur Flow fungerar (vilket säkert kräver ett praktiskt speltest eller sju för att greppa fullt ut; och då måste jag övervinna min Uno-allergi först) - är rymdstationen ett nollsummespel (vilket den isolerade settingen antyder) eller fyllt av win-win scenaron?