Nekromanti Frenzy, hur gör man det kul?

RasmusL

Champion
Arvidos MC said:
Recca said:
Jag tänkte att du menade nåt i stil med en massaker med kroppar staplade på hög medan RP går runt med en bägare och vrider ur blodstrålar ur karvade köttspenar.
Hahahaha :gremlaugh:

Jo, jag fattade det. Nä, det låter mer som en gammal hederlig frenzy!

(Jag satt en stund och försökte föreställa mig hur de där kött-spenarna funkade)
Tzimisce is your go-to guy.

Mundo

Myrmidon
Robert Jonsson said:
Ett helt annat förslag är att inte göra det roligt alls i spel. Behandla det istället som en riktigt, riktigt ordentlig fylla. Karaktären vaknar upp nästa morgon, utan minne om vad som hänt, och inser sedan att alla hatar honom nu. Varför det är så har vampyren ingen aning om, utan hon är tvungen att börja gräva i vad fan hon gjort under tiden som besten var i kontroll. Det öppnar dessutom upp en hel del möjligheter till storyhooks att expandera berättelsen med.
Vi gjorde något åt detta håll i min grupp.

När spelarens karaktär gick frenzy så avbröts scenen bara. Sen beskrev SL en ny scen där spelaren befann sig, med trasiga kläder och blod över haka och fingrar och ett par lik framför sig. Kände inte ens igen gatan som han var på.

Det funkar ju dock bättre om man är ensam och får frenzy, om resten av gruppen varit där hade hans handling såklart fått beskrivas. Så hur man gör det roligare i grupp vet jag inte riktigt.