Bassejr
Hero
Fick en lite halvbisarr idé om hur man skulle kunna göra en kampanj lite mer intressant.... Eller lite mer kaotisk...
Har alltid stört mig lite på det här med att det lltid är En karaktär En spelare. Det dyker ju upp varianter, med ledarlöst spel som tillåter att man utvecklar och jobbar friare, men i ett vanligt, traditionellt, spelledaren sitter bakom sin skärm och slår hemliga slag, det tar fyra timmar att bygga en karaktär, och målet är att ta sig till änden av en grotta för att döda draken-rollspel känner jag mig ibland instängd.
Det är bara ett i-lands problem, igentligen, men om man är tre pers som tycker om att rollspela blir det liksom lite tomt på spelarkaraktärer. Det jag skulle vela pröva är att man låter spelarna bygga, dela ut, och spela karaktärer som de vill. Dela på karaktärer, spela flera karaktärer, eller spela traditionellt, bara för att man ska få plats med lite fler spelbara karaktärer.
Har någon prövat det här, eller någonting liknande? Hur gick det? Om det går dåligt, skulle man kunna sätta upp regler för att det ska bli bättre?
Har alltid stört mig lite på det här med att det lltid är En karaktär En spelare. Det dyker ju upp varianter, med ledarlöst spel som tillåter att man utvecklar och jobbar friare, men i ett vanligt, traditionellt, spelledaren sitter bakom sin skärm och slår hemliga slag, det tar fyra timmar att bygga en karaktär, och målet är att ta sig till änden av en grotta för att döda draken-rollspel känner jag mig ibland instängd.
Det är bara ett i-lands problem, igentligen, men om man är tre pers som tycker om att rollspela blir det liksom lite tomt på spelarkaraktärer. Det jag skulle vela pröva är att man låter spelarna bygga, dela ut, och spela karaktärer som de vill. Dela på karaktärer, spela flera karaktärer, eller spela traditionellt, bara för att man ska få plats med lite fler spelbara karaktärer.
Har någon prövat det här, eller någonting liknande? Hur gick det? Om det går dåligt, skulle man kunna sätta upp regler för att det ska bli bättre?