Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Leon;n319147 said:Det är skillnad på Xenomorfen på Nostromo och på Xenomorferna på det övergivna LV-426 vad jag har för mig - de senare är nog bara drönare.
Minimoni;n319150 said:Jag gissar verkligen nu, men xenomorfen på Nostromo borde ha varit ”a Queen in the making”. Eller så gör jag bara efterkonstruktioner baserade på senare material.
Baserat på informationen i filmerna så var xenomorphen på Nostromo en vanlig drönare som de i Aliens. I Alien 3 däremot var Ripleys embryo en drottning.Leon;n319151 said:Ja, har också något sådant i huvudet. Det är kanske lite "Expanded Universe", så osäker hur kanon. Men är det inte i 3an det beskrivs ändå?
Det är inte superlätt att se i filmen, men osmlagsbilden som visar ett drottningembryo visar en tydligt markerad sköldplåt på huvudet, något xenomophen på Nostromo helt saknar.
Om det nu inte är så att vilken vanlig drönare som helst kan utvecklas till att bli drottning. Det är inget vi hört något om i filmerna (än), men det samma gälde ju DNA-upptagningsförmågan, så det säger ju inte så mycket =D
Men det är en bra poäng om soldaternas eldkraft. Vi får ju faktiskt se när Vasquez försker döda en xenomorf med bara en pistol, och det bra många skott rakt i huvudet för att åstadkomma något.
Så jag höjer mitt 1KP till 1 KP och bra rustning. Lyckligtvis ignorerar ju eldkastare rustning i många spel så mitt tidigare uttalande står kvar (jag sa ju trotts allt att de har 100 i allt förutom KP .