Nekromanti Frivilliga regler?

Lokpest

Veteran
HejHej!

Då man använder en del frivilliga regel skulle det vara bra med en tabell med alla sådana på som man kunde skriva ut och helt enkelt pricka för de man kör med.

Så, nån som vet om en sådan existerar (annars får man väll sätta ihop en själv)

/ha det gött!

Xzarjo

Warrior
Allå allå, emliga armen....

Har tyvärr inte sätt någon sådan men det är en mycket bra idee (tycker jag i alla fall) så om du hittar någon sådan alternativt skapar en egen får du gärna slänga upp den här på forumet.

Mvh Vätten

Pendragon

Swashbuckler
Öhm... får jag fråga vad det skulle vara för mening med det egentligen? Ofta är det så att man använder vissa frivilliga regler då och då.

/Joel

Pendragon

Swashbuckler
Det frågar man SL om. Alla frivilliga regler funkar inte i alla situationer. En av SL's viktigaste uppgifter är att avgöra vilka och hur mycket regler som ska appliceras på en viss situation.

/Joel

Faralor

Veteran
ja men han bör använda samma frivilliga regler i samma situation så att det t.ex. inte blir så att i en strid så används SI medans i nästa strods så struntar man i vapnens SI om du förstår vad jag menar.

Pendragon

Swashbuckler
Inte nödvändigtvis. Har man bara en bra kommunikation med spelarna är det inga problem. VINIT navänder vi ganska sporadiskt t ex.

/Joel

Pendragon

Swashbuckler
Kan du inte bara lita på att din SL hanterar situationen på det sätt han finner smidigast och lämpligast för kampanjen?

/Joel

Faralor

Veteran
visst kan man det men som sagt jag känner mig tryggare när man vet vad det är för regler som gäller. Detta apliserar jag även när jag är sl. enl mig så bör gruppen få veta vad som gäller på detta vis undviker man onödigt regel gnabb som kan uppstå.

Mouja

Hero
Den enda regeln.

Den enda regeln som spelarna behöver veta är denna:

Spelledarens ord är absoluta och kan ej bestridas. I en argumentation har spelledaren den slutgiltiga och avgörande rösten.

Visst kan man säga det med finare ord, men såhär så borde alla fatta det :gremwink:

Pendragon

Swashbuckler
Man undviker regelgnabb genom att finna sig i att reglerna är exakt vad SL säger att de är för tillfället. Även om han ber dig slå en T20 under Eon-spelmötet.

Spelledaren har inte bara alltid rätt, han har heller aldrig fel. Möjligtvis kan han byta åsikt till en som är mer rätt än hans förra.

/Joel - som vill klargöra att det här inte var ett försök att diskret promota D20-produkter.

Maynewal

Veteran
Hmmm.. Nej, inte vad jag vet, så finns det såna regler.
Men om du nu har några regler som du tycker är bra, så varför inte göra så som du beskrev. Låter vara en bra ide, då har man ju samtidigt koll på de "bästa" reglerna och sådär.