Nekromanti Frog God Games

Storuggla

Champion
Hur kommer det sig att Frog God Games inte får någon kärlek här? De har släppt Swords & Wizardry Complete, Tome of Horrors, en kasse hexcrawls och ska släppa Rappan Athuk och Black Monastery till S&W (och allt de släpper släpps i separata Pathfinderversioner för Vitulv!). Och ingen köper dem en lussekatt ens?

Storuggla, och så håller de till i en pittoresk stad

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Dom där Hexcrawl grejerna verkar ju fina, min grej att jag faktiskt inte bryr mig om dom är att Swords & Wizardry Complete inte lockar mig, alls. Tome of Horrors är ju påtok för mycket pengar för att drömma om.
Och dom ger inte ut sina grejer i a5 pdf'er :gremsmile:

Botulf

Hero
Blev lite avtänd på S&W av någon anledning. Har bara de gratis pdf:erna av White Box och Corerules. Jag tyckte de kändes lite tomma. Gillade att det bara hade ett Saving Throw och de att man inte behöver använda THACO och sjunkande AC. Men det är ingen stor grej att köpa ett helt spel för. Jag tyckte väl S&W inte innehåll något som jag redan inte kan få av någon version jag redan har tillgång till. Tome of Horrors verkar asball men det är en ganska stor investering(speciellt om man redan har tre monsterböcker till AD&D + BECM så monster har man). Den borde dock vara användbar oavsett om man kör S&W, AD&D, LoFP, BFRPG, C&C, LL, B/X, BECMI etc etc.

Sedan så finns inte S&W Complete på lulu.com ellar på PDF. Och varit slutsålt där jag sett det gått att köpa så har inte kunnat de över det.

Har dock funderat på om att printa ut White Box och använda det till Warriors of Mars och Carcosa. Inte för att det verkligen behövs direkt, men de är skrivna för OD&D, vilket S&W simulerar, vilket gör det passande.

Hunk

Hero
Jag gillar Frog God Games. Bill är en riktigt trevlig prick, så jag försöker köpa deras grejer så gott det går. Nackdelen är att frakten därifrån är fasligt dyr, men vissa av deras grejer går ju att beställa via Raggi. Många av deras äventyr är dessutom för högnivå för min smak - jag ser det helt enkelt inte som troligt att jag kommer att spelleda rollfigurer över level 5 det närmaste året (så lite som jag spelleder är det faktiskt ganska osannolikt att vi kommer över level 3). Splinters of Faith 1 är ett juste level 1-äventyr som jag kan rekommendera. Tvåan i serien tycker inte jag verkar lika kul. Trean har jag också, men har inte läst igenom.

Bill gillar episk kamp mot onda demoner (gärna med religiösa undertoner). Även om han inte har skrivit Splinters själv är det helt i hans stil. Däremot vet jag inte om deras äventyr är lika passande om man vill lira mer Lankhmarish (om det är ett ord) fantasy. Men jag har bara en bråkdel av deras grejer (har dock ett gäng moduler på väg från USA tillsammans med Tome of Adventure Design), så jag kan inte ge något fullständigt omdöme. Tome of Horrors Complete är en fet och cool bok, men frågan är egentligen hur nödvändig den är. Det mesta kan ju antingen tas från 1E:s Monster Manualer eller genereras med Raggis monstergenerator.

Jag skulle gärna skicka en lussekatt till Bill, men jag misstänker att den skulle bli antingen torr eller fuktskadad under transporten.

Storuggla

Champion
"Jag gillar Frog God Games. Bill är en riktigt trevlig prick, så jag försöker köpa deras grejer så gott det går. Nackdelen är att frakten därifrån är fasligt dyr, men vissa av deras grejer går ju att beställa via Raggi. Många av deras äventyr är dessutom för högnivå för min smak - jag ser det helt enkelt inte som troligt att jag kommer att spelleda rollfigurer över level 5 det närmaste året (så lite som jag spelleder är det faktiskt ganska osannolikt att vi kommer över level 3)."

Min herre är en gentleman och flanör.

Storuggla, vilket är ett sätt att säga +1