Nekromanti From The Depths [Varning för beroendeframkallande spel]

Zorbeltuss

Hero
Här en recention av ett awesome spel, ett spel där man bygger ubåtar, båtar, paddelbåtar, segelbåtar, slagskepp, hydroplan, svävare, helikoptrar, jaktplan, vektorfarkoster och satelliter samt i framtiden även tanks för att använda i kriget mot andra faktioner.

Först ska jag börja med min bakgrund för detta spelet, för en och en halv månad sedan såg jag en youtube video med spelet, halvvägs genom videon hade jag köpt spelet, och efter denna tid så har jag spelat över tre hundra timmar och spelet är med stormsteg på väg att bli mitt mest spelade spel, det är det första spel jag drömmer om sen tioårsåldern också.

Spelet ser i grund ut som ett snyggare och lite för steampunkigt minecraft, men resurshanteringen och terrängen är helt annorlunda. Till skillnad från de flesta liknande spel (robocraft, space engineers och kerbal space program till exempel) så kan du bygga allting själv och de flesta fall bör du göra detta, du kan bygga dina egna motorer, jetmotorer, helikopterpropellrar, paddelhjul, segel, kanoner, missiler, laservapen, sköldar mot kanoner, antimissil missiler, antimissil lasrar, rökblockering av lasrar, och du kan även bygga din egen AI antingen genom att ställa in grund AIn och bygga ut den eller programmera din egen i lua.

Nu borde jag berätta mer, men jag måste spela mer, jag ska dock lämna en bild på mitt senaste slagskepp (ej färdigt) innan jag beger mig:

/Luna Lovegood