Nekromanti Frostburn

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vad vet ni om Frostburn en av D&D:s senaste moduler i, om jag har förstått det rätt, en serie om de olika elementen? Jag tycker att det egentligen låter som ett rätt intressant koncept men undrar hur väl D&D har lyckats och hur mycket som faktiskt är nytt och användbart.

G

Guest

Guest
Vad mer vill du veta än all den info som du själv bifogade i länken? Jag tyckte det verkade som man fick en väldigt god bild där...

Staffan

Myrmidon
Just elementen är det väl inte serien handlar om, utan snarare olika terrängtyper/klimat. De har en bok på gång om öknar också, har jag fått för mig.

Feliath

Swashbuckler
Själva idén fascinerar mig. Jag tycker det är en bra grej att göra böcker på. (Al-Qadim och Dark Sun är ju till exempel två hela spel baserade på grejen med ökenmiljö.)
Hurdan boken faktiskt är har jag ingen aning om, förstås. I don't own it. Men jag är klart sugen på den; jag fick en idé till en minikampanj i ismiljö för länge sedan, av en av Wizards Map-A-Week-serier, som jag fortfarande tror skulle funka. Och så är jag nyfiken, som sagt.

Edit, rapidly: Featsen verkar förbluffande vettiga, i alla fall.

/Feliath - Cats Don't Dance! :gremlaugh:

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Vad mer vill du veta än all den info som du själv bifogade i länken? Jag tyckte det verkade som man fick en väldigt god bild där..."

Kanske en mer nyanserad bild av modulen än D&D:s egen? Mer information om den övriga serien? Folks inställning till konceptet som helhet?