Fruktansvärda weird sci-fi vapen

God45

#PrayersForBahakan
En tanke som får den som tänker den att utveckla aggressiv hjärncancer.

Ett språk som förintar din förmåga att tala andra språk om du börjar förstå det.

Strålning som förstör delarna av hjärnan som kan känna positiva känslor.

En telepatisk pistol som dödar inte den som blir träffad utan den de älskar mest.

JohanL

Champion
Jag påminns om religionsviruset hos Alastair Reynolds, som skriver om din hjärna för att bli mer mottaglig för en viss religion, får dig att drömma om dess centrala religiösa händelser, och i utpräglade fall utveckla stigmata.

JohanL

Champion
En höjdare när vi spelade Tribe 8:

SL: Z'briernas tronrum. Slå det här mycket svåra slaget.
Jag: *slår jättehögt och lyckas*
SL: All din förmåga att känna kärlek och ömhet är förintad, men inte nödvändigtvis permanent.
Jag: *jawdrop*
SL: Vill du sätta dig i tronen?
Jag: Nej!

God45

#PrayersForBahakan
En höjdare när vi spelade Tribe 8:

SL: Z'briernas tronrum. Slå det här mycket svåra slaget.
Jag: *slår jättehögt och lyckas*
SL: All din förmåga att känna kärlek och ömhet är förintad, men inte nödvändigtvis permanent.
Jag: *jawdrop*
SL: Vill du sätta dig i tronen?
Jag: Nej!
AWESOME

Zire

Swashbuckler
Ett nanovapen i form av en tunn dimma som väldigt dolt förstör DNA så att offrets barnbarn blir ohjälpligt sterila och börjar sprida den förstörande DNA kodningen vid samlag.

En tidsbomb som försätter offren i en tidsloop som de inte kan ta sig ur. (Tänk måndag hela veckan utan väg ut.) För personer utanför loopen ser det ut som att offren bara försvinner.

Ett vapen som försätter offrets fermioner i ett bosoniskt kvanttillstånd, vilket gör att de skjuts iväg i ljusets hastighet. Offret upplever att världen blir platt och att tiden upphör. För andra ser det ut som att offret far iväg i ljusets hastighet, endast påverkas av gravitation och är odödlig. Offret kommer att befinna sig i detta tillstånd tills de slukas av ett svart hål, eller universum upphör.

Strange matter bomb som bildar särkvarkar som omedelbart omvandlar allt den kommer i kontakt med till särkvarkar tills rymdskeppet, stationen eller planeten helt förlorat sin form och blivit en kvantsörja. Rör ej. Kan med fördel också användas mot en stjärna för att frysa solsystemet.

Strange star missiler. Spränger en strange star och skickar ut särkvarkar nära ljusets hastighet. Relativt långsam men kan å andra sidan potentiellt förstöra en galax.

JohanL

Champion
Utomjordingarnas vapen mot mänskligheten i The Screwfly Solution, som gör alla män mordiskt hyperaggressiva mot kvinnor.

Genesis

Ni dés ni maître
En av kommentarerna till den videon, från en användare med namnet "figbat1":

i came up with a theory that involves the book of genesis (fig leaves) buddha (sitting under the bodhi fig tree) jesus (many sayings about figs) ross horne's book (new health revolution) and science (figs are the most important source of food for fruit eating rainforest animals). i then experimented on the figs by eating mainly dried figs (same brand) for over 6 years now and found cycles which i related to the numbers in psgs 11/12 of the book of revelations. this theory has gone everywhere.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Ett vapen som omedelbart och simultant skapar perfekta kopior av alla regeringschefer. Alla stater kommer sönderslitnas av hemska konflikter om makten mellan dessa ofrivilliga (och maktlystna) tvillingar.

Zire

Swashbuckler
Ett vapen som använder ljudvågor för att krossa benen i kroppen på håll. Perfekt när man omedelbart vill försätta någon ur stridbart skick men samtidigt kunna förhöra målet efteråt.