Nekromanti Frustration

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
Visst Eon är det bästa spelet på markanden och varenda produkt som neogames har släppt är värd att vänta på. men det hjälper inte att man blir lite frustrerad när man ser tex legender och hemligheter och atlasen så långt bort , man vill ju ha dom nu , och sen en sak till , varför släpper dom inte saker som är färdiga , tex jag hitta på en sida ett helt Neotech Euro, KLART! skrivet av av CJS och han Emil och ja ni vet ripperdoc ( ojdå nu kom jag in på lit neotech ) men ändå släpper dom det inte , vad är problemet ? Layouten ? Bilderna? och en fråga till Krille, hur långt tar det att skriva en ungefär 80 sid. lång modul?

MVH Sir William Besario
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Att släppa flera moduler samtidigt i en klump är nog inte särskilt smart ekonomiskt sett. Och vad gäller Neotech Euro så tror jag inte det är den riktiga färdiga modulen du har hittat, möjligtvis en beta...

 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
"Visst Eon är det bästa spelet på markanden och varenda produkt som neogames har släppt är värd att vänta på. men det hjälper inte att man blir lite frustrerad när man ser tex legender och hemligheter och atlasen så långt bort , man vill ju ha dom nu"

Förstår dig. Problemet är att det tar tid att skriva moduler. Vi har konceptskisser och en del skriver material till de flesta kommande moduler, men de är långt ifrån färdiga.

"och sen en sak till , varför släpper dom inte saker som är färdiga [snippeti] vad är problemet ? Layouten ? Bilderna?"

Problemet är hela produktionen.

Skilj på "färdigt textmanus" och "färdig modul". Det tar ett bra tag att gå igenom ett textmanus och redigera det så att det blir färdigt, speciellt om redaktören samtidigt jobbar med ett antal andra moduler. Sedan ska layouten ske och i samband med det sker en massa omstuvning av texten. Det är till exempel en enorm skillnad på modulen Alver och textmanuset, just på grund av omstuvning och utfyllnad. Bilder ska beställas, och layouten kan inte färdigställas förrän bilderna har kommit tillbaka från illustratören. Kartor ska i förekommande fall byggas, liksom andra grafiska detaljer.

Som ett exempel kan jag nämna att produktionen av Consaber, från det att jag lämnade textmanuset från mig, tog ungefär ett halvår, som delades med Offensiv och Calles egna modulförfattande.

"och en fråga till Krille, hur långt tar det att skriva en ungefär 80 sid. lång modul?"

Beror på hur petig man är. Alver tog ca ett år att skriva, när det gäller Dvärgar skrevs den stora textmängden på ett halvår, och Consaber tog fem år (!) att skriva.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Alver tog ca ett år att skriva, när det gäller Dvärgar skrevs den stora textmängden på ett halvår, och Consaber tog fem år (!) att skriva.

Oj, det var lite skillnader. Visst blir man frustrerad när man ser alla härliga moduler som är så långt borta. Dock måste jag säga att tiden är rättfärdigad då det mesta håller mycket hög klass. Hatten av till Eon-folket.

C
 

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
ett förslag, PRIORITERA MERA! inte för att jag vill kalga men ni verkar ha ganska många bollar i luften hela tiden , varför prioriterar ni inte en eller kanske 2 åt gången? jag är ganska säker att det skulle gå snabbar , bara ett förslag.

MVH Sir William Besario
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
"ett förslag, PRIORITERA MERA! inte för att jag vill kalga men ni verkar ha ganska många bollar i luften hela tiden , varför prioriterar ni inte en eller kanske 2 åt gången?"

Det är precis vad vi gör, fast inte på det sätt du tänker dig.

Vi kan inte arbeta mer än en person åt gången på varje modul. Fler än så leder till kaos och motsägelser i modulen, så om det är fler än en författare så släpper vi vissa bitar till andra författare om de har några bra idéer. I vilket fall som helst förlorar vi tid på det, iom att det går åt en massa tid åt att prata ihop oss. Ska fler än en person jobba på en modul så krävs det nästan att de bor i samma stad och är kompisar som träffas dagligen.

Det är hur som helst inte där flaskhalsen ligger. Flaskhalsen ligger hos Calle som ska göra allt produktionsjobb. Och han prioriterar en eller två moduler åt gången, eftersom han inte har något annat val. Vi författare kan svära hur mycket vi vill på Calle - han kan ändå inte jobba fortare.

Och fler producenter... tja, det är svårt för Neogames att finansiera fler heltidsanställda.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Tid är Pengar

"och en fråga till Krille, hur långt tar det att skriva en ungefär 80 sid. lång modul?"

Beror på hur petig man är. Alver tog ca ett år att skriva, när det gäller Dvärgar skrevs den stora textmängden på ett halvår, och Consaber tog fem år (!) att skriva.

Om man vänder och vrider lite på frågan så skulle jag vilja vara så fräck och fråga så här: Hur lång tid "får" en 80-sidig modul ta att skriva om du ska/skulle kunna leva på det??? (Jag antar att NeoGames betalar per sida/ord/tecken och inte per timme, eller?)


/Bjorn
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Re: Tid är Pengar

"Om man vänder och vrider lite på frågan så skulle jag vilja vara så fräck och fråga så här: Hur lång tid "får" en 80-sidig modul ta att skriva om du ska/skulle kunna leva på det??? (Jag antar att NeoGames betalar per sida/ord/tecken och inte per timme, eller?)"

Ca en månad. Kanske sex veckor.

Vilket säger en del om varför jag skriver grunks till Eon.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Top