Nekromanti Fuck miniatyrer

Rickard

Urverk speldesign
Det här är framtiden.

Det är inget som vi kommer bara att kunna ta till oss i rollspel utan även i brädspel. Jag läste en intervju med Reiner Knizia där han snackade om framtidens brädspel innebar att föra in elektronik. Man hade en elektronisk matta som underlag och beroende på var man satte ned figuren så fick det olika konsekvenser. Så med andra ord behöver man inte ha en stor bildskärm för att spela. Det går med "enklare" mekanik.

/Han som ogillade tärningsslagningsmekaniken på skärmen för det innebär flottiga fingrar på en stor fin skärm

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Han said:
/Han som ogillade tärningsslagningsmekaniken på skärmen för det innebär flottiga fingrar på en stor fin skärm
...vilket innebär problem för dig då din son eller dotter blir ca 2 år.

Rickard

Urverk speldesign
Niklas73 said:
/Han som nog hellre tar det än att hans barn sväljer en tärning :gremsmile:

tull

Hero
w176 said:
Han said:
Niklas73 said:
/Han som nog hellre tar det än att hans barn sväljer en tärning :gremsmile:
Jag tror att det är när de misslyckas svälja tärningen som är grejen.
Kanske tärningen som han var bekymrad över.

JohanKarlsson

Not the one
För brädspel och brädspelsliknande rollspel är det kanske framtiden, men hur viktigt/bra är sånt här för rollspel egentligen? Jag är personligen skeptisk till fokus på bordet istället för på människorna runt bordet.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
JohanKarlsson said:
För brädspel och brädspelsliknande rollspel är det kanske framtiden, men hur viktigt/bra är sånt här för rollspel egentligen? Jag är personligen skeptisk till fokus på bordet istället för på människorna runt bordet.
Jag tror att plattor, om de görs lättare och smidigare än iPads, kan agera både lappskickare och rollformulär, i den mån man använder sådant, samt (när bokläsarna blir lite bättre och epub-liknande format blir större) istället för böckerna.

Tärningsersättning kan datorhjälpen redan vara; jag kör ibland tärningar på min ipod touch istället för att använda fysiska diton.

Jag är också skeptisk till just fokus på bordet och så, men å andra sidan är jag skeptisk till fokus på tärningar, böcker och rollformulär också.

omgbambi

Veteran
Själva tärningen vill jag nog slå själv.. men annars ser jag bara positiva saker, kartor, bilder, filmer, musik and whatnot. Only the sky is the limit!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Är det bara jag som slås av hur fruktansvärt kass det är att man måste ha en liten kontrollpryl för att styra många delar av det hela? så nu har man en miniatyr OCH en kontrollplupp... Låter inte som en förbättring i mina ögon.

Det är en fin tanke, men det måste bli MYCKET bättre, snabbare och intuitivare för att jag ska vara intresserad.

!Paxen

Swashbuckler
poniz said:
Är det bara jag som slås av hur fruktansvärt kass det är att man måste ha en liten kontrollpryl för att styra många delar av det hela? så nu har man en miniatyr OCH en kontrollplupp... Låter inte som en förbättring i mina ögon.

Det är en fin tanke, men det måste bli MYCKET bättre, snabbare och intuitivare för att jag ska vara intresserad.
När den släpps på marknaden så kommer den vara förbättrad.. Sen så förbättrar vi nördar den :gremtongue:

Not: För att klargöra, med "vi nördar" så menar jag vi som kan det... Dvs inte jag