Nekromanti Fullständigt värdelösa produkter

Foggmock

Myrmidon
Ibland blir man sådär gruvligt besviken på något som man längtat efter eller sparat länge till. Eller så är det bara någon vardagssak som är långt under förväntan. Detta är historien om en sådan vardagsprodukt (jag skulle kunna ta upp en HP-laptop med Windows Vista jag kom i kontakt med i helgen som jag fått i uppdrag att styra upp, men det är liksom inte min vara. Fabriksinställd stod datorn och åt 70% av systemets RAM (mestadels på grund av craplets) och var sirapströg i övrigt).

Min mor arbetar med att städa på Coop Forum här i stan varannan helg. Den här helgen så stod det ett flak med Fun Light Crystal Grape-Citron, sockerfri saft, bakom kulisserna, med en lapp om att det gick bra att ta hem. Min mor tog en flaska med sig i tron om att det var vanligt bordsvatten. När hon kom hem såg hon att det i själva verket var saft, och blandade en tillbringare enligt anvisning. Tillbringaren hittade jag i kylen när jag var småbakis och undrade vad det var för något. Det smakade ... något, men man kunde inte avgöra vad 'något' var. Senare såg jag flaskan i skafferiet och blandade själv i ett glas, men helt ur proportion gentemot anvisningarna. Det smakade liiite pikant/surt, men inte mycket. Det var iallafall godare än bara vatten, så jag fortsatte. Sista glaset blandade jag närmare 50/50 och då var det drickbart. Sista slatten som blev över i flaskan drack jag direkt, och då var det riktigt gott till och med.

Kontentan: Köp inte Fun Light Crystal, och om ni kommer i kontakt med den, blanda 1:3 om ni vill ha någon som helst smakupplevelse.

Nu är det er tur! Har ni köpt/provat någon produkt som bara downright sög? Windows Vista behöver vi väl inte ta upp eftersom det motsvarar att skjuta pil på en lada. Inifrån. :gremgrin:

Storuggla

Champion
"Har ni köpt/provat någon produkt som bara downright sög?"

Ja för fan! Alla vita bönor i tomatsås som inte varit Heinz har sugit enormt. De har suttit som en gelekub i burken och man har tvingats vålda ut det med en sked, och sen har de smakat platt och metalliskt också. Euroshopper my ass. Yogi Tea är hemska saker som suger de med. De kommer med ett visdomsord på papplappen som sitter i andra ändan snöret, men de smakar platt och smaklöst. De suger. SEKO är ett hemskt fackförbund som enbart bryr sig om att avancera inom företaget och sålunda säljer ut sina medlemmar och ickeanslutna vid varje förhandling. De suger. Det var slut på min finska leverkorv i butiken så jag tog en skånsk istället. Den sög, den smakade apa och arsenik.

Storuggla, korrekt sugande

Troberg

Sinister eater
Compaq's bärbara datorer. Har en sådan och har kommit i kontakt med några till, och herrejösses vad de är dåliga. Inga drivrutiner finns för något förutom det medlevererade OS-et, vilket man inte ens kan låta bli att få. Otillräcklig kylning. Beter sig allmänt ostadigt och inkonsekvent. Skräp.

Western Digitals hårddiskar. Jag tror att jag är uppe i åtta stycken som dött för mig nu, jämfört med två Maxtor, och då har jag ändå mycket fler Maxtor och de Maxtor som dog var kassa vid leverans, troligen transportskadade. Jag är rädd om mina data. Det är inte WD.

D&D. Tråkigt system, dåligt genomtänkt, på det hela taget en pina att spela. Uppfanns antagligen som en medeltida tortyrmetod.

Mjukost på tub med ädelostsmak. Såg ut som Plastic Padding och smakade som Plastic Padding luktar. Direkt otäck.

Mazdas bensinpumpar. Gick genom sex stycken på ett halvår eller så, de höll ungefär en månad, sedan skar de. Lyckligtvis löste sig problemet genom att jag blev påkörd och fick bilen totalhavererad.

Läsk med vaniljglassmak. Köpte en hel kundvagn full för att de reade ut den för 2,90 per 1 1/2 literspava. Den var inte ens värd de pengarna, och i slutänden hällde jag ut över hälften.

Bilprovningen. Alltså, betala för att bli kritiserad, oftast grundlöst, är inte min idé om väl spenderade pengar. Vill jag bli kritiserad så kan jag bli det alldeles gratis via internet.

Wyldstorm

Swordsman
"Har ni köpt/provat någon produkt som bara downright sög?"

Jo en sitter rätt bra på den platsen..
"Razer Barracuda HP-1".

Den första jag fick hade kass mick, kass på så sätt att jag hade ett störande ljud som gjorde att inte en jävel hörde vad jag sa.

Den andra (då den första gick på garanti) hade SAMMA fel, samt på höger sida funkade inte 2 högtalare, samt lampan på ljudkontrollen var väck..

Den TREDJE (då den andra även den skickades tillbaka) var något på vänster sida glappt & ljudet sprakade då man rörde sig, och... Naturligtvis funkade inte micken som den skulle.

Så köp alldrig i h-e en sån, den kostar en tusing & är inte värd två ören då inte ens grundfunktionaliteten finns!

*mummelmorr*

Eksem

Champion
Utan att försöka säga för mycket om före detta kunder så kan jag i alla fall säga att Crystal är tänkt att upplevas precis som du upplevde den. Fast det ska förstås vara en positiv känsla, och inte en besvikelse :gremsmile:

Foggmock

Myrmidon
What? Någon marknadsföringsstrateg satte sig alltså ner och tänkte "Okej, våra produkter behöver smaka ... mindre!"... :gremconfused:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jupp. Crystal är uppenbarligen inte tänkt att vara en »saft« utan snarare en »vattensmaksättare« – jfr alla styggelser till smaksatt bordsvatten som finns i hyllorna.

Foggmock

Myrmidon
Hey, du talar med den största Loka-addicten (främst Päron) på forumet (förutom möjligtvis Ymir...) så jag förstår intentionen. Tyvärr så var det ju rätt jävla misslyckat eftersom det inte smakade någonting förutom att det vagt påminde om ... näe, jag ska nog inte avsluta den meningen. Även om det kanske hade fått fler personer att köpa produkten :gremblush:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Senast:

TV-utsladd till min PSP Slim.
OK, den funkar. Eller, den borde funka. MEN:

Det här är en två-i-enkabel, som både fixar Komposit- och Komponent-ut. Finfint så långt. Problemet är att den bara pumpar ut NTSC (går inte att ställa om, hårdbestämt i PSP'n), jag har ingen TV som fixar NTSC. Och har man inte komponentkabelstöd i sin TV (dvs, man har plattskärm typ) så kan man inte spela spel, utan bara se film och spela musik.

Så, för att sammanfatta:
* Någon dumjävel på Sony bestämde sig för att deras EUROPEISKA psp's skulle skicka ut NTSC-signaler.
* Någon annan dumjävel på Sony bestämde att bara folk som har råd att slänga pengar på en HDTV får spela spel via TV-out.

Så här sitter jag och har köpt en ny fin kabel, som jag som bäst kan använda för att titta på svartvit film.

Jävla Sony-pundhuvven.

Wyldstorm

Swordsman
Asså, jag ska bli saft-tillverkare.

Men sånt där "smaksatt" bordsvatten så sanslöst populärt som det är nu, så köper jag "normal" saft & späder ut den till 1/5 & kallar det "light", sen 1/25 & kallar det "bordsvatten"...

Kanske lite mer färgämnen måste dit, men det är billigt.

Troberg

Sinister eater
Problemet är att den bara pumpar ut NTSC (går inte att ställa om, hårdbestämt i PSP'n)
Jag vet inte om det går, men det är inte omöjligt att det går att ändra om man kör en custom-firmware.

Hade man sedan bara fått den att funka med youtube också så hade jag varit nöjd...

Eksem

Champion
"Kanske lite mer färgämnen måste dit, men det är billigt. "

Ah, alls icke, Crystal är nämligen genomskinligt! (därav namnet)

Wyldstorm

Swordsman
Omg, jag måste testa på nåt bordsvattenfantast vilka saftmärken han tycker bäst om ärkeutspädd... :gremlaugh:

Enbart vinst i mina (sarkastiska) ögon!
Seriöst dock, det blir ju förhudligen billigare att göra, så varför kostar det inte mindre (det jag sett iaf)?

krank

Jag vet inte om det går, men det är inte omöjligt att det går att ändra om man kör en custom-firmware.
Jag kör senaste custom, M33 3.71-3, och nej, det går inte.

Du vet inte om det finns nån pryl som omvandlar NTSC till PAL? har för mig att jag hört talas om en praktisk liten scartkontakt som omvandlar just NTSC via komposit-RCA-kontakter (gul-vit-röd) till PAL scart... Men nu hittar jag inte länken längre...

Spelen skiter jag ju egentligen i. Jag skaffade slim och sladd för att kunna t.ex visa film för elever utan att behöva bränna ut till DVD eller lita på att skolans DVD'er funkar - eller att de finns. Vore SÅ praktiskt att bara kunna dunka in en rulle i PSP'n, koppla till den gamla TV-apparat man har tillgång till, och rocka loss...

//Krank, som hittar på alla möjliga anledningar till varför han skaffat en PSP

Big Marco

Läskig
Compaq's bärbara datorer.

Du har fel. Däremot suger Dells och Acers rövfikon. Alla HP/Compaq-laptopar är jag supernöjda med.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Du lever i någon sorts surrealistisk drömvärld. Compaq är dynga, och HP blev dynga när de gick ihop med Compaq. Dell är bra prylar, robusta och prisvärda (ok, robusta som IBM eller Toughbook.. men för att vara konsumentprylar).

krank

Dell är bra prylar, robusta och prisvärda
En tjejkompis till mig tänkte köpa sig en Dell.

Hon beställer datorn från deras hemsida. Där hävdas det att modellen bara finns med Vista förinstallerat. "OK då" tänker hon och beställer.

Datorn kommer, och självklart suger Vista rutten illaluktande hästballe. Datorn har för liten hårddisk och för lite ram, förutom Vistas inbyggda... Vista-ighet.

Hon tänker installera XP. Deras support säger att "vi kan inte ge dig XP-drivrutinerna, eftersom du köpte med VIsta installerat". Egentligen finns datorn i två linuxsmaker och dessutom XP och Vista. Fyra varianter, tre mer än hon fick välja mellan när hon beställda.

Gissa vem som fick komma dit och spendera SEX TIMMAR med att leta jävla drivrutiner? Dells hemsida var ett jävla härk, de hade verkligen GÖMT en del av drivrutinerna. Drivarna till grafikkortet fanns t.ex på sidan för en helt annan delldator som råkade ha samma grafikkort.

Dell suger ap-penis och deras kundservice ska brinna i helvetet.

//Krank, som trots allt är ganska nöjd med sin Amitech-burk inköpt 2002, som fungerat fint hittills och där supporten svarat snabbt och trevligt på mail.

Eksem

Champion
HP är faktiskt den leverantör jag har haft bäst erfarenhet av. Har ingen koll på Compaq-sortimentet, och hatade Compaq för typ 10 år sen (jag vet ju inte vad som hänt sedan dess, och då var det ju inte laptop jag körde).

Acer är katastrof (särskilt fläktarna är åt helvete). Fast vad jag fått höra åtminstone en billig katastrof :gremsmile: