Nekromanti Fullständigt värdelösa produkter

Big Marco

Läskig
Jag är förtjust i HP:s nx9420 och W8710p. Bra arbetshästar med spelprestanda, tysta, svala och med batteritider på 5h+ med extrabatteriet (som dessutom sitter så smart så skrivställningen blir kanon - batteriet sätts under maskinen och vinklar upp tangentbordet så det blir en trevlig ergonomisk ställning).

Jag har en lyx-Acer också, en Travelmate 8204. Sämsta dynga jag har varit med om. Kan utan problem gå över 95 grader C (så man får nöd-stänga maskinen innan den kokar), fläktarna ryter så man blir döv och prestandan är klart usel jmf med speccarna. Jävligt trist på en 30kkr-dator.

Gäst.

Veteran
Köp inte Fun Light Crystal, och om ni kommer i kontakt med den, blanda 1:3 om ni vill ha någon som helst smakupplevelse.
Crystal är bäst, dricker det till varje måltid. Nu behöver jag inte längre störa mig på fruktkött som simmar runt i vattnet.

Wyldstorm

Swordsman
Jao, självklart.
Men om det finns vinst att göra på besparingar av materiel brukar marknadskrafterna illa kvickt balansera priset med..

Så... jag undrar fortfarande varför så inte skett.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Mina kängor

Här om året köpte jag nya vinterkängor. Mina tidigare, ett par svarta, släta kängor av klassiskt snitt (som jag t.o.m. bar till frack en gång), hade börjat ta in vatten vilket är klart olämpligt i den slaskiga Gävlevintern.

Några smärre problem uppstod dock. Det första var att det nästan inte fann några klassiska kängor med högt skaft, bara med lågt skaft, vad man nu ska med lågskor till när det är snö på marken. Det är samma fortfarande, det finns inga snygga högskaftade vinterskor. Och jag hatar snö i skorna.

Jag hittade till slut ett par klassiska kängor med högt skaft, ett par bruna Northbrook, och de sades vara vattentäta. Pyttsan. De suger åt sig vatten som en svamp. De är nästan lika dåliga i fuktig väderlek som mina sneakers. Men hur funkar de i kall och torr väderlek, då, till exempel midvinter? Jo, då är det så vist ordnat att skorna är knappt fodrade vilket gör att när man varit ute ett tag så smälter snön på kängorna av kroppsvärmen och kängorna blir sura. Och om ens jobb går ut på att man är ungefär lika mycket utomhus som inomhus eller i en bil och går ut och in ett par gånger i timmen hela arbetsdagen så fryser fukten i kängorna till is. Suck.

Man undrar vem fan skorna är gjorda för. Ökenvandrare utan fotsvett? Men varför då sälja dem som vinterskor i Sverige?

Naturligtvis är jag så flat att jag aldrig gick tillbaka till affären och klagade.

Jag har letat rätt på de gamla, läckande, kängorna. De funkar utmärkt så länge man undviker eventuella vattenpölar. Och dessutom bor jag inte i slask-södern längre utan har för närvarande -9 grader och ett par decimeter snö. Och, okej, de nya kängorna är inte fullständigt värdelösa. De är rätt snygga, bara man mest är inomhus och tänker på att inte få snö eller vatten på dem.

Dewil

Foggmock

Myrmidon
Re: Mina kängor

Jag använder mina marschkängor modell 90 som vinterskor. De ser lite "blaffiga" ut, men jag är rätt storväxt så jag kommer undan med det. Det är alltså skorna som rätt snörade håller dina fötter torra om du trampar ner i ett vattenfyllt dike till halva låret. Jag vet, för jag har testat. De bad oss såklart byta strumpor efter det lilla äventyret, men mina var snustorra. :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Re: Mina kängor

Provar Doctor Martens?

Finns inget bättre, de enda skor jag använt på över 15 år (bortsett från 50 meters promenad på en strand som var så het att det inte gick att vara barfota så jag var tvungen att köpa ett par sandaler), oavsett om det är kängor eller lågskor. Pulsa fram i en halvmeter snö när det är -20 eller i ökensand mitt i sommaren spelar ingen roll, de är perfekta. Ännu bättre, alla deras modeller har samma storlekar, så vet man vad som passar så är det inga problem att köpa andra modeller i samma storlek.

magoo

Hero
Shake n bake-gröt

Det finns snabb-gröt i påse där man ska hälla ner kokande vatten och gegga runt för att på ett par minuter få havregrynsgröt. Jag har en otäck känsla av att innehållet i påsen består av... havregryn.

Alla som köper denna produkt kan spara lite pengar genom att själv hälla lite havregryn och några korn salt i en påse. Varför man nu skulle vilja koka gröt på språng?

Alla mixer där man själv måste tillsätta allt är dåliga - varför ska man betala överpris för lite aromat och salt när man kan krydda själv...

Mitt sista mat-hatobjekt är guacamole på burk. Det är grönt och gott men nån avocado finns knappt däri. Jag gissar att det består av potatismjöl med avocadosmak. Gör egen gucca!

Man Mountainman

Storsvagåret
Tagga ned

Att implicit anklaga sina medforumiter för att ha hästdynga inför pannan är inget vi uppskattar på det här forumet. Tagga ned några kilon; datorer är knappast ett ämne som förtjänar dylika invektiv.

/Kalle

Hellzon

Långsamma Vargen
Brödsatser

En variant på shake n bake-gröt är ju dito bröd. Man får en påse med en blandning av det som ingår i brödet. Sen ska man likförbannat tillsätta vatten och knåda eländet. Det som redan var gjort var alltså att blanda mjöl, salt och ägg. Tänk det fixar tillochmed en lat studentjävel som jag.