Rickard
Urverk speldesign
Kom bara på att tänka på en sak.. Hur hanterar ni när någon fumlar i Finna Dolda Ting (FDT)?
Själv brukar jag använda FDT även när RP:na ska lägga märke till saker och inte bara när denne aktivt söker.. Höra någon smyga, se någon dold, upptäcka varelser långt bort..
Men vad händer egentligen när RP:n fumlar? Är det en fälla i rummet så är det en självklarhet.. RP:n som fumlade utlöser fällan. Själv blev jag alltid lika överraskad av FDT-fummel och några tillfällen har jag sagt att de såg skära elefanter eller någon annan konstig sak.. Jag skrev "blev överraskad" för att numera slår jag alltid FDT-slag innan jag börjar SL:a..
Dessutom får jag en chans att plantera en felaktig uppgift om föremålet/varelsen som RP:n hittar. Om den hittas d.v.s., annars ignorerar jag bara fumlet..
Och hur blir det under tiden man inte slår FDT.. Då kan ju inte RP:n upptäcka saker av misstag? Regelmässigt alltså..
/[color:448800]Han</font color=448800> som senare inser att han råkade upprepa samma mening styckerna (fast formulerad på annat sätt)
Själv brukar jag använda FDT även när RP:na ska lägga märke till saker och inte bara när denne aktivt söker.. Höra någon smyga, se någon dold, upptäcka varelser långt bort..
Men vad händer egentligen när RP:n fumlar? Är det en fälla i rummet så är det en självklarhet.. RP:n som fumlade utlöser fällan. Själv blev jag alltid lika överraskad av FDT-fummel och några tillfällen har jag sagt att de såg skära elefanter eller någon annan konstig sak.. Jag skrev "blev överraskad" för att numera slår jag alltid FDT-slag innan jag börjar SL:a..
Dessutom får jag en chans att plantera en felaktig uppgift om föremålet/varelsen som RP:n hittar. Om den hittas d.v.s., annars ignorerar jag bara fumlet..
Och hur blir det under tiden man inte slår FDT.. Då kan ju inte RP:n upptäcka saker av misstag? Regelmässigt alltså..
/[color:448800]Han</font color=448800> som senare inser att han råkade upprepa samma mening styckerna (fast formulerad på annat sätt)