Nekromanti Fummel med ritualer

Knattenaten

Veteran
Många newbie-frågor, hoppas ni står ut med mig...

Nu gäller det fummel i ritualer. Säg att jag ska utföra "Ungdomens källa", som finns i M&M. Först ska jag alstra 5 biotropiska filament. Därefter 5 nomotropiska. Men om jag fumlar med nomotropialstringen, vad händer med de 5 biotropiska filamenten?

Många aspekter har ju ganska drastiska resultat när man fumlar, inte kan man väl hålla kvar en massa filament av en aspekt när man fumlar med en annan så illa att man blir kraftigt förvirrad (ataxatropi), blir temporärt blind (fototropi), förmultnar i kroppen (biotropi), får vatten i lungorna (hydrotropi) osv?

Helmgast
Det är ju inte alldeles uppenbart i spelledarens guide. Men spontant skulle jag säga att okontrollerad dissipation av en aspekt borde göra så att även andra filament dissiperar okontrollerat, även om det inte är farliga bieffekter såsom "kraftigt förvirrad".

duncan_UBBT

Swordsman
Tja, om du som magiker börjar göra något annat mitt i en ritual så förlorar du kontrollen, vilket leder till en okontrollerad dissipation. Om det du gör är att dissipera okontrollerat, så resulterar detta i en okontrollerad dissipation. Resultat: Du flår först fram effekten för den okontrollerade dissipationen av den första gruppen, och sedan för den andra och så vidare.