Nekromanti Fundering ang. Warlock - Complete Arcane

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag tjötade lite med en kompis som funderade över om det inte fanns nån begränsning i hur ofta en Warlock från Complete Arcane får använda sina invocations. Jag kikade i min 3.0 DMG angående spell-like abilities vilket invocations räknas som men... där stod inget om nån standardiserad begränsning och det står heller inget i infon om klassen annat än "at will" som dyker upp i fluffet. Såvitt jag förstår så borde den ju alltså vara obegränsat att bruka sina invocations. Har jag fel/rätt/lustigt hår?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jodå, warlocks kan använda sina förmågor obegränsat antal gånger per dygn, något som gör dem både kraftfulla och begränsade. Om jag minns rätt är ditt hår inte heller sådär jättelustigt, men lite lustigt kan det kanske vara.

Radagast

Swordsman
Kan du då förklara?

Följande står på sidan 21 i Complete Arcana:

"Invocations Known (3 least, 1 lesser): least - dark one's own luck, devil's sight, miasmic cloud (DC 13), sickening blast (DC 14); lesser - brimstone blast (DC 15)."

Detta gäller för Vorta Nehalem (warlock 6/acolyte of the skin 3)

Varför står det 3 least, men det står 4 stycken uppradade i listan för least invocations?

// Radagast

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Kan du då förklara?

Förmodligen en tabbe från konstruktörernas sida. Som warlock 6/acolyte of the skin 3 borde Vortha egentligen ha fyra invocations, men eftersom han har featen Extra Invocation får han en extra på least. Förmodligen är det helt enkelt så att de glömt att räkna med denna. Att de kan använda invocations när de vill är jag rätt säker på -- det är liksom grejen med dem.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Tackar tackar! [ANT]

Då verkar det ju som jag är läskunnig än alltså. :gremsmile:

F.ö. är väl det lustigaste med mitt hår just idag att det luktar ko efter ett studiebesök på Grans naturbruksskola. Ko-oolt va? :gremtongue: