Nekromanti Funderingar om Eon

Manny

Veteran
Joined
25 Jan 2009
Messages
9
Location
Sunne, Värmland
Hejsan!

Jag funderar över en del saker som jag inte hittat i de Eon-böcker jag har. (SL's bok och Spelarens bok.)

Först så funderar jag över stridsutmattning. Jag lyckas inte hitta hur man får stridsutmattning eller hur mycket vid strid. Det enda jag hittar är att det försvinner ett kryss stridsutmattning efter en runda.

Sen så undrar jag hur priserna för vanliga saker som te.x husrum, mat och sånt. Finns det något att jämföra med så man kan få fram vad saker kostar på ett ungefär?

För övrigt så undrar jag om det finns någon spelledarskärm som någon kan tipsa om till eon? Och då menar jag någon som Det fanns ju en som såldes men som inte finns längre. Jag är för övrigt inte en sån erfaren sl men jag klarar mig utan. Men det vore lättare med en skärm som har tabeller och info på insidan. Några tips?

Mvh och tack på förhand
-Manny
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Först så funderar jag över stridsutmattning. Jag lyckas inte hitta hur man får stridsutmattning eller hur mycket vid strid. Det enda jag hittar är att det försvinner ett kryss stridsutmattning efter en runda.
Man får 1 poäng stridsuttmattning för VARJE handling man utför när man är i strid. Plus lite variationer som typ att man får 2/runda man spurtar eller något liknande.

Sen så undrar jag hur priserna för vanliga saker som te.x husrum, mat och sånt. Finns det något att jämföra med så man kan få fram vad saker kostar på ett ungefär?
Finns ju typ hur många grejer som helst prisgivna i Spelarens bok så. Men det finns även en byteshandelslista i Misslor-boken som ger aningen mer grejer och vad deras generella "byt-värde" är. Listan är mer eller mindre tagen direkt ifrån Krilles spel Västmark och listan och spelet finns att ladda ner ungefär här . Visst om man använder listan kontra silverpriserna i Spelarens bok kan det bli lite konstigt men det går att lösa.

För övrigt så undrar jag om det finns någon spelledarskärm som någon kan tipsa om till eon? Och då menar jag någon som Det fanns ju en som såldes men som inte finns längre. Jag är för övrigt inte en sån erfaren sl men jag klarar mig utan. Men det vore lättare med en skärm som har tabeller och info på insidan. Några tips?
Varför inte göra en bara med just de tabeller och regler just du tycker är viktigast? Men annars kan jag inte hjälpa dig, vi använder endast SL-skärmen för att dölja SL´s tärningsslag och noteringar.


/Poseur hoppas det hjälpte lite
 
Top