Ser bättre ut, men jag är tveksam till hur sidnumreringen ligger. Titta i andra böcker för inspiration av vad man kan göra med sidnumrering. Siffran på höger- och vänstersidan ser inte ut att ligga på samma ställe heller.
Varför jag ville att du ska ta bort bårderna på kapitelsidan är för det känns som om du är rädd för tomrum. Tomrum är någonting fint. Dessutom så har du satt rubriken mitt emellan de två övre bårderna, vilket skapar ett stelt intryck. Asymmetri funkar väl för att skapa en levande sida, vilket du har gjort bra med sidmarginalerna. Dela in vitområdet där rubriken ligger i två bitar där ena är
1,618 gånger större än det andra. Dra gärna en linje för att tydligt visa markeringen. Sätt sedan rubriken mitt på linjen. Typografisk handbok rekommenderar 20-30% av satsytan tillägnas kapitelrubriken och såvida du inte ska göra något stilistiskt kan det vara ett bra mått att följa.
24 punkter brukar vara OK för kapitelrubrik. Det beror lite på typsnittet. 30-36 punkter för titelsida. Detta är råd från Typografisk handbok.
För att skapa rubriker så kan minsta rubriknivån vara 2-3 punkter större än brödtexten och sedan ökar man med samma mängd för varje rubriknivå över det.
Jag tycker du har bra utrymme för sidmarginalerna. Normalt brukar man ha ytter < övre < inre < botten, där botten är markant större för att få sidan att stå stadigt. Det här verkar du följa. Kolla vad tryckeriet säger om hur mycket som försvinner i innermarginalen innan du ändrar de du har nu.
Angående att kapitelrubriken är för lång. Det gör inget att ha en rubrik på två rader, men du skulle lika gärna kunna döpa kapitlet till enbart Utrustning. För mig ingår pengar i begreppet utrustning. Om inte annat så kan du döpa kapitlet till Ägodelar för att tydligare fånga in både pengar och saker i ett begrepp.
http://www.thinkingwithtype.com/ är en annan sida man bör läsa igenom för bättre förståelse för typografi.