Rickard
Urverk speldesign
Jag undrar om det var till för mycket besvär om man fixade att det skickades ett PM den person som man länkar till via [profil]-taggen? PM:et kan innehålla texten "Du har blivit omnämnd här:" och så en länk.. Det skulle vara väldigt praktiskt att få reda på när man omnämns i ett inlägg.. Själv använder jag [profil]-taggen för att folk lätt ska se när jag talar om dem.. Det är till exempel rätt svårt att se när någon skriver om mig, speciellt om det är i början av en mening (om de inte skriver det med [color:\\"green\\"]grön[/color]t då).. Det är också praktiskt när man kör platt visning att bara skugga igenom hela tråden och lätt se om ens namn står med.. Förslaget skulle också göra att kanske fler börjar använda [profil]..
Vidare så irriterar jag mig på att det är mellanslag när man använder en UBB-tagg mellan koden och det man själv skriver in.. Fast jag kanske är ensam om det? Jag får nästan jämnt sitta och ändra och ta bort mellanslagen, särskilt när ordet inom taggen är sist i en mening, då det annars blir ett mellanslag mellan sista ordet och punkten..
Till sist undrar jag om det är någon mening med att använda [inlägg]-taggen istället för att <A HREF=>-taggen? Om inte så vill jag säga att inlägg-taggen är rätt irriterande för oss stackare med platt visning då den inte "hoppar" till rätt inlägg utan man får "gissa sig till" (genom att titta på länken och se inläggsnumret) vilket inlägg som menas..
Tack för ett bra forum..
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som hoppas ingen tycker det var osnyggt när han skrev UBB-tagg
Vidare så irriterar jag mig på att det är mellanslag när man använder en UBB-tagg mellan koden och det man själv skriver in.. Fast jag kanske är ensam om det? Jag får nästan jämnt sitta och ändra och ta bort mellanslagen, särskilt när ordet inom taggen är sist i en mening, då det annars blir ett mellanslag mellan sista ordet och punkten..
Till sist undrar jag om det är någon mening med att använda [inlägg]-taggen istället för att <A HREF=>-taggen? Om inte så vill jag säga att inlägg-taggen är rätt irriterande för oss stackare med platt visning då den inte "hoppar" till rätt inlägg utan man får "gissa sig till" (genom att titta på länken och se inläggsnumret) vilket inlägg som menas..
Tack för ett bra forum..
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som hoppas ingen tycker det var osnyggt när han skrev UBB-tagg