Nekromanti Fuskisgänget svårt spöat!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jao, som ni vet så spelar Rising med den fruktansvärt brokeiga Grrenfang Druid och en hord (nåja två) dire-bears och har försatt åtminstone mig i självförtroendekonkurs ett antal gånger. Jag har liksom inte på något sätt kunnat slå hål på hans självbelåtna attityd när han sopat mina spelpjäser i den rougha terrainen på spelmattan.

Nu har vinden vänt, och blåst upp till orkan!

Tillåt mig presentera... Blästrargänget!

Med befälsrätten på sin sida!
Den rödklädde hämnaren från Thay!
Faeruns motsvarighet till Stalinorgeln!
<center>

Reeeeeed Wiiiizaaaard!</center>

Han har spells som dunkar in överdjävulsk skada och framför allt, hans commandereffekt gör att alla andra spellcasters gör +5 med sina spells också! Och som om inte det vore nog så bjuder han in alla Chaotic Evil spellcasters till sitt lagfullt onda gäng!

Efter vår röda trollkarl kommer nästa vapen i arsenalen;

Let´s hear it for...
<center>

Gauth</center>

Javisst, trollkarlens aide de camp dunkar in 15 eldskada per runda kombinerat med stun, paralyze och förmågan att få välja sina mål! Björnpäls brinner tydligen bra.

Till sin brottsyndikat har de såklart knutit de odöda horderna, ledda av den enastående Grim Necromancer (med sina summonade Dwarf Skeleton och Buring Skeleton) som ger +4 på alla odöda attacker och packar en oändlig ström [/i]curse of impending blades[/i] (-2 AC). Nekromatikerns egna summons följs av ett gäng coola killar som kallas Deathlocks, vardera med två magic missile (som nu alltså gör tio i skada) och en Dire Guard (som också har två magic missiles och dessutom kan slåss).

Det blev i varje fall en skithäftig match där råstyrka och mängder av HP stod mot en hagelsvärm av besvärjelser. I slutändan stod jag som segrare utan att ha förlorat en enda pjäs.

Det var i varje fall kul som fan eftersom vi inte tidigare har spelat på det här viset. Jag har alltid försökt kontra Greenfanggängets råstyrka med liknande pjäser, vilket har varit i det närmaste lönlöst. Nu var det två fundamentalt olika warbands som möttes och det hela blev ganska spektakulärt.

Och Gauthen är ju så cool!

- Vulf

Rising

Vila i frid
Jag har redan börjat pula på en motoffensiv... Det blir antingen något med celestial dire bears eller min giant praying mantis, det kan du redan nu börja förbereda dig på.

Nåja, tack för att du inte nämnde något om mitt fula regelfusk iaf. Det är ju glömt och förlåtet vid det här laget... Ingen anledning att ta upp det igen... Ingen anledning alls.

:^)

Vitulv

celestial dire bears
Hey! Så fan heller. Ok att du är en notorisk fuskare men du ska fan inte måla om dina Dire Bears och printa nya kort med spell resistance och sådant.

För du vet väl att det inte finns Celestial Dire Bears i D&D miniatures än? Va? Va?

Eller jahaaaa... du menade celestial dire badgers. Jaja, ok, jag fattade inte eftersom du skrev feeeel. Men visst, skicka fram ett par grävlingar. De kan ju knappt slåss bättre än en goblin adept, så till och med mina deathlocks borde kunna piska dem i närstrid.

Eller så har jag också en plan...

Rising

Vila i frid
Amen badgers då, bänghuve. Förlåt för att jag försöker kolla på fotboll samtidigt. Ta och ät lite mera riskakor, din lightdietist.

:^)

Dimfrost

Special Circumstances
Coolt band! Jag antar att man får se upp för att någon skulle kunna komma springande och slå ihjäl Red Wizard, bara. Om han dör lär det vara rätt över.

/Dimfrost

Vitulv

Jag antar att man får se upp för att någon skulle kunna komma springande och slå ihjäl Red Wizard, bara. Om han dör lär det vara rätt över.
Jo, det var det jag var mest rädd för. Man måste hela tiden ha koll så att man kan koncentrera all eldgivning mot en fiende som kommer nära inpå Red Wizard. Så att man helt enkelt blästrar bort den eller använder gauthens stun/paralyze eller deathlocksens/grim necromancerns/dire guardens cause fear/scare för att få bort dem. Dessutom så kan man använda Dwarf Skeleton (som har hög AC) eller Burning skeleton för att binda melee-pjäser tidigt. Att placera deathlocksen så att de kommer i vägen, men ändå inte står bredvid varandra är också ett rätt ok sätt.

Man får trixa och fixa lite. Dessutom har vi bara kört en match, så jag har inte riktigt blivit varse de dolda svagheterna (de uppenbara har du tagt upp) som warbandet har. Det är med andra ord tidigt att sia om dess fortsatta herre-på-täppan-status.

Det ska bli förbannat kul att pröva det igen, och gärna mot fler än en motståndare. Något säger mig att det kan bli lite tuffare att lyckas då. Fast man kanske kan sno en del kills från melee-fiender som ryker ihop med varandra?

- Vulf

G

Guest

Guest
Sa ska en riktig karl se ut!

Vilken harlig karl!

Lat mig gissa, ar det en barbarian fran nordanland?

Vitulv

Din ledare, ser inte han lite gay ut?
Det är tanken, det mesta som har med Faerun att göra är gay.
Hans +5 på offensiva spells gör det dessutom matchen till ett pride-tåg med huggtänder.

- Vulf

Vitulv

Och en kille som är gay är ingen riktig man? [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Ram

Skev
Vad spelade Rising mer än Druiden och Björnarna månne? På pappret ser denna match nästan ut att vara i Risings favör i mina otränade ögon. Två stora, snabba björnar mot en commander med 30 HP iofs med en backup (på 20 HP...).

Du fick till en bra tile placement, va? Eller också är du helt enkelt ruskigt bra… Jo, så klart att du är. :gremwink:

Och ja, Gauth rockar! :gremgrin:

Rising

Vila i frid
Jag hade, mig veterligen, druiden, två björnar, en gray cloak ranger, några vargar, en elf warrior och av någon anledning en goliath som inte hade där att göra. Att rusa fram med björnarna skulle jag kanske ha gjort, men då de är stora så binds de lätt upp av en massa småttingar (såsom det brinnande skelett som ledde truppen) och om det då kommer en eldboll och en massa 10-poängsmissiler så ryker de där 105 kroppspoängen förvånansvärt snabbt, även med regeneration. Min strategi var istället att bida min tid och locka fram fienderna eftersom björnarna kan regenerera missilskadorna snabbt. Vilket kanske inte var så klokt. Jag ska nog prova en mer aggresiv krigföring nästa gång, och försöka använda vargarna bättre.

Men jag begick en massa strategiska misstag pga

1. jag är väldigt ovan att möta band som förlitar sig på distanskrigföring. Vitulv brukar liksom spela med en flindkapten och ett långt band av slagpåsar.
2. jag har aldrig varit särskilt nära att förlora med green fang druid. Jag brukar plocka in konstiga varelser såsom en mantis bara för att det ska bli jämnare och roligare matcher.
3. Vitulv spelade väldigt bra den här gången, både i form av tileplacering och manövrering i största allmänhet. Han förtjänade verkligen segern.

Ram

Skev
Det skulle ha varit kul att se den här matchen. Vulfs band är riktigt välkomponerat, bland de bättre jag sett med Red wizard. I vanliga fall är det bara Wizarden + en kasse Deathlocks och även om de sprider en rejäl klase död med de missiler de har så brukar de tappa ångan rätt fort. Gauth verkar vara hur bra som helst i det här bandet. Åternavändningsbar 15p eld med selective shot betyder problem för många band! Det gör det möjligt att spara lite på missilerna mot småkillarna i framkant.

In med en Griffon eller en Pegasus och döda commanders! :gremgrin: