Nekromanti Fy fan vad vi är mainstream, fy fan vad vi är...

Marcus J

Hero
Går promt och bränner upp mina icke existerande...

Vampireböcker. Eller WWböcker för den delen.

För det handlar väl om det?

/Marcus har inga WWböcker.

Saxifrage

Hero
Mainstream?

Är Kamratposten så himla mainstream? Icke då. Kamratposten har alltid varit ett stolt organ för sanna rebeller.

Vampyrlajv, däremot...

Nightowl

Champion
Mainstream!

Kamratposten har alltid varit ett stolt organ för sanna rebeller.
OK, kommer du från Bizarro-världen eller Motjorden? I Kamratposten står det dina föräldrar, lärare, syo-konsulenter och bibliotekarier vill att du ska tycka och känna.

Etablissemanget i sin esse!

(Det finns också en idolbild på Marilyn Manson. Hahaha!)

Erik

Pom

Swashbuckler
Re: Mainstream!

Citat:
Kamratposten har alltid varit ett stolt organ för sanna rebeller.

OK, kommer du från Bizarro-världen eller Motjorden? I Kamratposten står det dina föräldrar, lärare, syo-konsulenter och bibliotekarier vill att du ska tycka och känna.

Etablissemanget i sin esse!
Jo, i och för sig. Men som jag mindes det var det just därför så urbota pinsamt att bläddra i den att det blev lite rebelliskt att faktiskt läsa den. Lite ytterligheternas samförstånd.

Sedan förkortades ju tidningen likadant som en rollspelsterm, så lite spelanknytning fanns redan då.

Öh...

Nej, jag tror jag lägger ned det här inlägget. Jag insåg att jag inget alls har att anföra...

Nightowl

Champion
Vad jag menar är...

...man måste vara ganska far out om man blir upprörd över att ens unge läser KP! Vaffan, JAG läste KP som ung och jag är ju värsta mesen!

Erik

Johan K

Gammal & dryg
Det var som tusan..

Det var ju som faen !!
Lite häftigt måste jag säga, oavsett hur mainstream det är.. :gremgrin:
Nu måste jag ju bara ner till biblioteket & läsa den där artikelen ju !!

Balderk

Swashbuckler

Jo, i och för sig. Men som jag mindes det var det just därför så urbota pinsamt att bläddra i den att det blev lite rebelliskt att faktiskt läsa den. Lite ytterligheternas samförstånd.
Haha, en av dem jag bor med är 20 och prenumerar fortfarande på KP :gremlaugh:
Det är fan illa, och det har han fått äta upp... Var med någon hästaffish i hans senaste nummer, så vi hängde upp den på väggen i hans rum, då blev han sur. Kanske skulle kolla in det där om vampyrlajv iofs, kan vara intressant att se vad de skriver egentligen.

/Balderk

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Fy fan vad vi är mainstream, fy fan vad vi är.

En aning mindre mass appeal, men eftersom jag redan låtit bli att starta en egen tråd om det kan jag ju inte låta bli att påpeka det här: det senaste numret av Barnboksinstitutets tidning Barnboken innehåller en artikel om rollspel (tydligen tidigare publicerad i... öhh... någon tidning för religionsvetare. Hur mycket mer mainstream kan det bli?).

Värt att notera 1: De övergivnas armé finns med bland litteraturhänvisningarna, men nämns så vitt jag minns inte i artikeln.

Värt att notera 2: En annan av artiklarna handlar om ”förpackningens egenskaper i barnlitteraturen”. Rollspel är med andra ord lika mainstream som ”burkar och kartonger”!

Staffan

Myrmidon

Skulle det vara en nyhet? KP hade en artikel om rollspel redan 1985 eller så, vilken var i alla fall delvis ansvarig för att indoktrinera mig i dessa hemskheter.

Det enda jag kommer ihåg om artikeln är att kidsen som intervjuades tydligen brukade spela Dimön. Fast en av dem klagade på att de snart började kunna den utantill, och då var det ju inte lika kul längre.

Nightowl

Champion

Skulle det vara en nyhet? KP hade en artikel om rollspel redan 1985 eller så, vilken var i alla fall delvis ansvarig för att indoktrinera mig i dessa hemskheter.
Det är skillnad på att berätta sagor om dvärgar och tandtroll och att ge tips på hur man bäst sminkar sig som Brujah! :gremgrin:

(Och ja, jag har läst den artikeln också)

Jag tror det var förra året som Julia (tänk Vecko-Revyn för 12-åringar) hade med boktips för fantasy-älskare, testet "hur mycket fantasy är du" och pinupbilder på Elijah Wood i samma nummer.

Erik

Bunny

Crazy like a fool

"Skulle det vara en nyhet? KP hade en artikel om rollspel redan 1985 eller så..."

Jag kommer ihåg den artikeln. Jag måste ha läst den i efterhand för jag kan inte ha varit mer än 2 år när den kom. Jag minns en halvsidesbild där en av spelarna räcker en stor näve konstiga (tyckte jag då) tärningar mot kameran. Bildtexten sa något i stil med: "I rollspel kan det verkligen behövas många olika sorters tärningar att spela med". Jag tyckte det hela var skitballt då, även om jag var tveksam till att man behövde samla på sig så många tärningar.

Rising

Vila i frid

I Kamratposten står det dina föräldrar, lärare, syo-konsulenter och bibliotekarier vill att du ska tycka och känna.
Njaee... Alla spalter om onani och bröst och mens och hår på snoken kändes väl ganska hardcore? Fast på min tid läste man ju KP eller serietidningar, liksom. Nu för tiden läser ju småflickor tidningar med avsugningstips, så nu kanske den har blivit mer uppfostrande, trygg och mjäkig.

Jag kommer mest ihåg killen som skrev att han hade fångat en fluga i kalsongen och några dagar senare känt att det kliat och därför undrade om han kunde ha blivit sjuk på något sätt. KP svarade "nä, det tror jag inte. Men det måste ha varit svårt att fånga flugan i kalsongen."

Jag har däremot -ingen- aning om varför jag kommer ihåg just detta så bra.

Nightowl

Champion

Alla spalter om onani och bröst och mens och hår på snoken kändes väl ganska hardcore?
Det har ALDRIG varit kontroversiellt att KP ska finnas på alla svenska bibliotek. Aldrig i tidningens historia.

På många bibliotek fick mina företrädare ställa till scener för att man skulle köpa in Bamse .

Sexualupplysning för barn är ganska okontroversiellt i Sverige sedan 70-talet - KDS har aldrig varit i majoritet. Nuförtiden ökar oron för pedofiler, och då är det risk att den dyker upp igen.

Erik