entomophobiac
Low Prep High Play
Satte ihop detta igår kväll som ett första test av Fyra StuGs rollpersoner. Idén är att SL ger en överblick av läget, sedan introduceras rollpersonerna av spelarna själva när de "skriver in sig". Sergeant Lang är den rollperson som sedan kommer vara gruppchef för rollpersonerna.
Jag gillar idén med att ha enkla informationspunkter att spela på, särskilt för ett konventsscenario, och jag gillar även att dessa kan vara unika för varje rollperson. Just Lang är en ganska romantisk och charmig person, som inte egentligen bryr sig så mycket om soldatlivet lika mycket som om livet utanför. Men han är professionell och gör det han ska ändå. Tanken är att försöka få fram de här sakerna i stolparna istället för att beskriva med större mängder brödtext.
Som första utkast är det lovande, i alla fall, tycker jag!
Några spontana tankar från någon här?
Jag gillar idén med att ha enkla informationspunkter att spela på, särskilt för ett konventsscenario, och jag gillar även att dessa kan vara unika för varje rollperson. Just Lang är en ganska romantisk och charmig person, som inte egentligen bryr sig så mycket om soldatlivet lika mycket som om livet utanför. Men han är professionell och gör det han ska ändå. Tanken är att försöka få fram de här sakerna i stolparna istället för att beskriva med större mängder brödtext.
Som första utkast är det lovande, i alla fall, tycker jag!
Några spontana tankar från någon här?
Attachments
-
61.3 KB Views: 1