Nekromanti Fysisk egenskap: Råstark.

k7e9

Hero
Jo jag bara kom att tänka på...
Om man slår fram den fysiska egenskapen Råstark (till exempel) så får man ju en styrka på 2T6+9...
Ska man sedan lägga till sin rasmodifikation på det?

Så att en misslor får sitt styrkeminus, tiraker sin styrkebonus... Och så vidare...
Jag antar att man måste lägga till det, annars är det synd om t.ex. frakk thruker som redan har absurd styrka och sällan får mer pga "råstark"... Men vad tycker ni?

CalleL

Veteran
jagt tolkar det som att man sak lägga till ras mod, annars skulle ju en missla kuna vara lika stark som en Thruk :p

Marukusu

Hero
Re: Fysisk egenskap: Extraordinärt stark.

Det heter Extraordinärt stark, är man Råstark så får man lättare att lyfta tunga grejer och sånt.

Och ja, rasmodifikationen lägs på, i alla fall i Mitt Mundana. Det har bl.a. resulterat i att en ökänd kraggbarbar vid namn Thorgrim i vår spelgrupp stoltserar med hela 25 i Styrka (HELT ÄRLIGT FRAMSLAGET. Jag var där och övervakade slagen i egenskap av SL).

- Danne, stark stark.

k7e9

Hero

Jusste, extraordinärt stark var det ja...
Jag e på jobbet så jag hade inte boken... Chansa lite på saker som lät bra... Men, jag det gick ju att räkna ut vad jag menade iallafall!

DesertRain

Hero
det är ju upp till SL att bestämma men jag kör med att man lägger på eller drar ifrån rasmodifikationer då det blir mest rättvist så inte en missla får mer STY än en trukh eller kraggbarbar

Gustav the Great

Jambu

Swordsman
Öh... Visst, lägg på! [NT]

nt = nekromantisk tirak

Lägg på modifikationen, du.

I vår grupp bestämmer vi bara värden som passar, blir roligare roller så, tycker vi :gremblush:

CalleL

Veteran
[OT]Re: Öh... Visst, lägg på!

"Nt = nekrotopisk tirak"
har aldrik tänkt på det har inte sett tirak släktet som magiker :gremlaugh: men ta nekrotropisk Thruk istället så får du ngt mer kraftfullt :p

förövrig håller jag med Jambu, för om någon av mina RP som var missla skulle slå fram det så skulle jag säga åt honom att slå om eller ta ngt annat. En stark Missla det är så...jag vet inte vad

k7e9

Hero
Tiraker och magi [OT]

En av mina spelare har en reservkaraktär som är tirak och magiker... Dock inte nekrotopisk...

Craygh

Swordsman
Craygh gillar fysikaliska egenskaper!

Extraordinärt stark måste ju användas innan rasmodifikation, annars skulle man helt plötsligt få en drös varelser av helt olika ras med samma medelvärde i styrka, vilket är lite knasigt.

Sen måste jag bara få reagera på det där med tiraker och magi, hur har ni tänkt då? Vem har fått för sig att lära upp en tirak till magiker?

Och lite kvickt till den där killen med enn 25styrka kragg, jag har haft en med 27 :gremlaugh: Också helt ärligt! Han var dessutom storvuxen, 270+ centimeter lång, ett helvete att få honom genom dörren kan jag säga. Sen har jag haft en Lamia med 32 också, han var lite imba.. (Necatorum Lamia, HÖGT i qadosh, odödlig, snabb som as (17 FÖR) outtröttlig o.s.v, ni kan ju tänka er)

nordan

Swordsman

Faktum är att råstark ger +2 i alla grundskador. Du tänker på "Armstyrka" vilken ger lättare slag på till exempel lyfta (om man använder armarna)...

Alla dessa styrkebonusar!

CalleL

Veteran
Re: Craygh gillar fysikaliska egenskaper!

Sen måste jag bara få reagera på det där med tiraker och magi, hur har ni tänkt då? Vem har fått för sig att lära upp en tirak till magiker?
Någon som vill ha en magiker som kan ta lite stryck och ser cool ut, det är en mördarmaskin det :gremlaugh:
Lägg även till detta så blir han grymmare:
råstark: +2 i alla grundskador
märkt av nekrotopi: Coolt
-15 i Qadoch: Coolare men inga minus (tror ja)
extraordinärt: 2T6+9+Tirakernas bonus
Tålig; så han får plus i tålighet
Något som han får mer i Psy av

Men som sagt vem skulle vilja göra det :gremsmirk:

k7e9

Hero

Tiraken är ingen supermagiker att börja med...
Sedan, varför inte? Det är en ganska smart och bildad tirak... Tiraker vill väl också lära sig saker ibland? Och vill man lära sig så är det nog inte supersvårt att hitta en lärare om man satsar lite på det...
En som får betalt för att lära upp någon bryr väl sig inte om det är en tirak? Tänk, på att i Chadariens Hopp finns det en tirak som leder en stor magikerakademi där... Hon är visserligen inte magiker själv... Men skulle hon kunna tänka sig att utbilda dom? Ja, det tror jag iallafall...

Än så länge är det dock inte specificerat i karaktärens bakgrund... Den är skapad, men inte fullt utvecklad...

Avslagen_Cola

Warrior

snabb som as (17 FÖR) outtröttlig o.s.v, ni kan ju tänka er)
En av mina spelare har en Gûrd med 23 i RÖR och 14 i förflyttning (helt ärligt) samt 10 UK... Han är väldigt elak med tanke på att han kan anfalla lömskt och sedan springa ifrån i pricnip vilken människa som helst :gremgrin:
Det bästa är att han är så liten.

Regmolar

Swashbuckler

Det är inget fel på tirakiska magiker... ta min monokromatiske krigarmagiker med inrikting biotropi som var tirak. Med tio utmattningskolumner kan han hela Ob10T6 valfri skada utan att märka av effekterna, och då har vi inte ens talat om hans allmänt höga chockvärde, skada och allmänna coolhetsnivå (erkänn, civiliserade tiraker är häftiga). Dessutom har han mörkerseende, huggtänder, klor och riskerar inte att bli ett mål för hungriga lamior (den sociala delen bryr sig väl ingen om, den involverar ju rollspel :gremwink:). Vill man ha krigardelen än värre så kan man ju alltid gå upp en nivå och ta en Bazirk-tirak, men det är kanske att ta i... och Frakk har ju minus i PSY. Har dessutom för mig att det står någonstans att Bazirk utnyttjar krigarmakiger i sjöstrid.

Dessutom äger det ju att kunna slåss med två H+Ob3T6-svärd för bara två x-val, och att kunna bygga upp ett förråd av buffertqadosh genom att bråka med folk :gremwink:

Praetori

Warrior
Belial!

Säger bara: BELIAL.
Den fetaste spelar karaktär jag tror att vår spelgrupp haft.
Spontan-uppstånden gammal baron som var så elak så att gudarna straffade honom. Lever nu under täckmanteln av att vara sitt eget barnbarn. Apmycket i STY och TÅL, skulle förmodligen kunna mäta sig mot ett skogstroll å vinna (obeväpnad).
Att han sen måste mörka för alla i sin närhet vad/vem han egentligen är, det e det som e det roliga. =)

DesertRain

Hero

precis, det är inget problem med tirakiska magiker. Särskilt i Asharien och i Ebhron är det okej med tanke på att en av kabalaorderns akademier leds av en tirak

/Gustav the Great

Pilzefrau

hon/henne
Re: Negativ Quadosh inget minus

Nejnej. Absolut inga minus av -15 Quadosh. Kraftig grad av verklighetsabnorma förändringar kanske bara är coolt, men har man otur med PSY-slag (ok, han skulle ha hög PSY men ändå) kanske man råkar typ försvinna. Plopp bara, iaf som jag uppfattat det.