Nekromanti Går det att bifoga flera bilder i ett inlägg?

CGH

Warrior
Går det att bifoga flera filer till ett inlägg?

Om inte, är det ok att skicka flera filer i varsitt inlägg, eller blir man ogillad då för att man driver andra trådar nedåt? eller tar man upp för mycket utav servers minne?

seinet

Swashbuckler
Tyvärr inte

Nej, det fungerar inte ifall det skall vara bildfiler, man kan ju dock lägga upp ett packat akriv med bilder i form av en ZIP-fil (eller liknande format)

/Seinet Wintermute - Lyssnar på Iodine Jupiter - Lilla Flicka Zombie

seinet

Swashbuckler
Re: Tack. Tyvärr höjer packade filer "tröskeln" (NT)

Du menar storleken på bilderna? Tja... du kan ju smyga in bilder i vanliga inlägg du gör och sedan samla länkarna i det inlägget där du vill ha alla bilder. Såsom jag gör nu.

/Seinet Wintermute - Bifogar en bild till detta inlägget

seinet

Swashbuckler
Re: en lösning

Men det är ju precis vad jag sagt :gremsmile:

Eller kanske inte, men jag har i alla fall gjort det som ett exempel i denna tråden.

/Seinet Wintermute - Dominerar totalt denna tråden :gremgrin:

Vindhand

Myrmidon

I.o.f.s. var jag lat och svarade innan jag läst hela tråden men en liten skillnad finns. Lägger man upp dem någon annanstans minskar man belastningen på servern... det gör man inte om man "smyger in" dem... Å andra sidan så finns det ju risk för att det där "någon annanstans" försvinner efter ett halvår vilket gör livet surt för arkivgrävaren.

Svårt att bestämma mig för vad som är bäst (minst illa)...

seinet

Swashbuckler

Ok, du menade att lägga upp dem på en annan server, tja... egentligen borde man ju inte smyga in bilder eftersom servern börjar få dåligt med hårddiskutrymme, men sålänge man inte gör det hela tiden är det väl OK antar jag.

/Seinet Wintermute - Är trött

Eksem

Champion
Näää...?

Det är väl alltid samma antal trådar per sida, oavsett antalet inlägg per tråd? Kontaktannonsforumet brukar ju vara jättekort eftersom det är så få inlägg per tråd, t.ex. Eller har jag fattat fel nu?

Feuflux

omjonasson.se
Re: Näää...?

Det är väl alltid samma antal trådar per sida, oavsett antalet inlägg per tråd? Kontaktannonsforumet brukar ju vara jättekort eftersom det är så få inlägg per tråd, t.ex. Eller har jag fattat fel nu?

Det beror väl på vad du har valt för inställningar.
Själv visar jag alltid 20 (eller om det är 25, blir osäker men är för lat för att kolla nu) trådar i varje forum. Jag visar dessutom bara startinlägget. Klickar jag på det får jag upp hela den tråden. Alltså påverkar antalet inlägg inne i en tråd inte min "överblickssida" för fem öre.