Jag gillar att använda mig av gåtor och liknande ibland när jag spelleder. Det sätter igång spelarnas hjärnor och det gör det hela lite spännande.
Jag står nu inför ett äventyr i fantasymiljö, Eon fast i en egen värld. Och jag behöver tips på det rubriken nämner som kan vara roligt att utsätta spelarna för.
Det kan vara precis vad som helst.
Notera även att det kan vara dels ett chiffer som fysiskt existerar i äventyret och låter karaktären se och kunna ta på.
Men jag har även erfarat att det ibland kan vara kul att använda en problemlösning eller gåta som inte har något alls med äventyret eller rollspel att göra. Utan man gör de som en del i en process att lyckas med något.
Tärningsslag->Gåta->Tärningsslag->Gåta->Tärningsslag. Varje delmoment tar 1 timme i spelets värld, misslyckas man någonstans i processen får man börja om.
Är ni med på hur jag menar?
Som sagt, ge mig tips och inspiration. Både problem som passar att ha i en fantasyvärld rent fysiskt, men även problem som inte behöver ha något med spelet att göra utan bara för att sysselsätta spelarna och låta dom tänka istället för att rulla tärningar.
Jag står nu inför ett äventyr i fantasymiljö, Eon fast i en egen värld. Och jag behöver tips på det rubriken nämner som kan vara roligt att utsätta spelarna för.
Det kan vara precis vad som helst.
Notera även att det kan vara dels ett chiffer som fysiskt existerar i äventyret och låter karaktären se och kunna ta på.
Men jag har även erfarat att det ibland kan vara kul att använda en problemlösning eller gåta som inte har något alls med äventyret eller rollspel att göra. Utan man gör de som en del i en process att lyckas med något.
Tärningsslag->Gåta->Tärningsslag->Gåta->Tärningsslag. Varje delmoment tar 1 timme i spelets värld, misslyckas man någonstans i processen får man börja om.
Är ni med på hur jag menar?
Som sagt, ge mig tips och inspiration. Både problem som passar att ha i en fantasyvärld rent fysiskt, men även problem som inte behöver ha något med spelet att göra utan bara för att sysselsätta spelarna och låta dom tänka istället för att rulla tärningar.