Mogger
Hipsteranka
Ja, nu när salige Howard varit död i exakt 70 år är det väl inget som hindrar oss att skriva ett eget Conanspel?
Eller?
Eller?
Är det ett licensspel eller kör de på ändå?cogitare;n160597 said:Görs väl redan i en på forumet känd Kickstarter...
Det är väl just ett sånt spel man vill ha, baserat på novellerna men utan Conan fokus.Gurgeh;n160643 said:Så att ge ut ett spel baserat på Howards Conan-noveller borde vara helt okej, så länge det inte heter Conan.
Fast det är på franska va?Peter;n160655 said:Olivier Legrand har skrivit ett grymt litet Solomon Kane-spel. Som BoL fast utan karriärer
solomonkane.free.fr
Solomon Kane är på många sätt den ultimata settingen
Det finns ett Solomon Kane rollspel till Savage Worlds också som är grymt.Zoth-Ya;n160656 said:Fast det är på franska va?
God45;n160676 said:Det finns ett Solomon Kane rollspel till Savage Worlds också som är grymt.
Coolt! Och det tar jag som ett svar på min fråga medTre solar;n160977 said:Jag vill inte regna på nåns parad men Oldtimer har gjort det här i snart tio år.
http://www.hyborien.nu/
Solomon Kane ägs också av Cabinet. Vad gäller novellerna skulle jag tro att det är samma som med Conan - En del är allmängods men några gavs ut postumt så de kommer vara skyddade för överskådlig framtid. (typ utgivningar på nittiotalet)God45;n160648 said:Är Solomon Kane också ett varumärke eftersom det finns en film och ett rollspel eller är det public domain nu?