Nekromanti Göran Johansson - En riktig politiker!

Marcus J

Hero
Tänkte bara posta mitt stöd för Göran Johansson här, kommunalrådet i gbg som är aktuell efter att ha hoppat av sossarnas värkställande utskott efter att Persson inte tagit emot honom för att diskutera försvarsbeslutet.

Anledningen till att jag kan respektera honom (till skillnad från de flesta andra politiker) är att han säger vad han tycker och inte försöker vara så j*vla dipolmatisk hela tiden. Han säger vad han tycker och hymlar inte med det. Jag har inga problem med att se honom, i TV, säga: Vi hade fel men vi ska försöka ta lärdom av det. Persson har jag mycket svårt att föreställa mig säga något liknande.Med en partiledning som beståd av personer som honom så hade jag lätt röstat på dem. Med nuvarande så går min röst antagligen någon annanstans (antagligen blank)
Ni kan läsa mer här

/Marcus

Ost

Warrior
Nog för att GJ är en tämligen rak och rättfram person (mer än vad man brukar se hos politiker i allmänhet), så är det mycket samma skrot och korn i honom som i GP. Båda har en ledarstil som baseras på att omge sig med jasägare och mer eller mindre "köra över" de partifränder som har en skild uppfattning om vad nu saken må handla om. Så om man vrider på det (åt det orättvisa hållet) ser det mest ut som att GJ är sur för att han inte får ha det som han vill, vilket han ju är van vid... :gremwink:

Nåväl, livet blir väl lite lättare för honom utanför politiken. Han slipper få fler hatbrev och bajs i posten. Sedan har han väl fortfarande ett tjog styrelseuppdrag att lägga ner sin tid på och håva in slantar ifrån. Så det är inte som att karln kommer klättra på väggarna av sysslolöshet...

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Göran Johansson - En onormal politiker!

Jag är en cynisk jäkel och föreslår därför en annan rubrik. :gremcool:

EchonCique

Hero
En riktig politiker - Twofaced.

Då kommer jag och spräcker din positiva bild av honom. Fråga personal som arbetar i samma lokaler som honom, eller hans medkommunalråd i Göteborgs Kommun vad de anser.

Då får du en annan bild, dock är han väldigt populär bland populacen. Vilket är det som är viktigast om man vill bli omvald :gremsmile:.

Marcus J

Hero
Re: En riktig politiker - Twofaced.

Det kanske ska medges att min bild av honom helt stammar från de framträdande han har gjort på västnytt och rikstv. Jag har inga som helst direkta erfarenheter av honom, men det är sant om det mesta jag tycker till om.

Min bild av honom är att han kan vara lite bufflig i bland och att han har väldigt starka åsikter, om han 'vet' att han har rätt så kan man lätt komma i kläm om man tycker annorlunda. Det är det negativa med honom.

Det positiva i min bild är att han står vid sina åsikter. Om han tycker på ett sätt så står han för det. Han viker inte ner sig bara för att partiet tycker olika. Det tycker jag personligen är ett av de största problemen i svensk politik. Partiets linje är den enda inom det. (åtminstonde när det kommer till votering)
Sen så har det vissa fördelar med. Man vet vad man röstar på.
Men vi har bara valår vart fjärde år, de borde kunna vara lite flexibla mellan valen med.

Nu när han hoppar av så frågar man sig om det skadar sossarna. Jag tycker att det är bra att visa upp att det finns lite oenighet, man vill gärna veta att man kan förändra en organistation om man vill gå med i den. Personligen så vill jag inte rösta på ett gäng vilje lösa zombies som toppstyrs av chefen. Nej, fram för diskusitioner och oliktänkande.

/Marcus som inte har tänkt igenom detta inlägg innan han skrev det, kan ha lite konstigheter i sig.

EchonCique

Hero
Re: En riktig politiker - Twofaced.

/Marcus som inte har tänkt igenom detta inlägg innan han skrev det, kan ha lite konstigheter i sig.
Det mesta lät riktigt eller vettigt du :gremsmile:. Tänker inte diskutera det här dock, men PM'a gärna om du vill slunga ut lite tankar och så.