Nekromanti [Göteborg] [Friform] [Skräck] [Klassisk] 27/28de

Björn den gode

Swashbuckler
Det bjuds på klassisk svensk konventfriform då jag på onsdag eller torsdag spelleder "Döden är bara början".

"Döden är bara början är ett rollspelsscenario författat till Calcon 2002 av Viktor Svärd och Tobias Evert. Det är ett scenbaserat skräckscenario med verklighetsflykt som centralt tema."

Om du vill uppleva hur "friform" var på svenska konvent innan det blev hippt med indiespel, spelledarlöst och ångestframkallande tejplajv, så är det här en av de bästa representanterna av genren.

Eller om du bara vill hänga med några sköna forumiter och kan tänka dig att spela rollspel samtidigt som du gör det så är det här en av de bästa möjligheterna.

Det är alltså ett gammalt konventsäventyr och speltiden ligger på 3-4 timmar inklusive allt, då flera i min vanliga spelgrupp har förhinder den här veckan så finns det ett par platser över.

Vad menar du med onsdag eller torsdag? Vilken dag är det? Vi kör på den dagen (om någon) då vi får ihop folk, annars kommer jag bli tvungen att vänta tills hela gruppen kan igen och det kan säkert ta en vecka eller så, och det orkar jag inte, så skicka ett pm vettja, klart du vill vara med.