Nekromanti [Göteborg/Mölndal] Söker en grupp som kan ta sig an 30 årig gröngöling.

CJD20

Veteran
Hej!

Som titeln antyder är jag på jakt efter en go grupp.

Jag har bara spelat ett par gånger, men det är så sjukt roligt!

Väl mött!

/Christian

Genesis

Ni dés ni maître
Hej, Christian! Välkommen till hobbyn och till forumet.

Vi är några som brukar lira ungefär en gång i veckan i Gårda. Vi kör drop-in och enkvällsspel, så man kan titta förbi och vara med en gång och se om man gillar det. Alla är välkomna! Vi spelar inte så mycket traditionella "äventyrarspel", utan istället spel som fokuserar på gemensamt historieberättande. Vi spelar oftast i en lokal på Fabriksgatan, men ikväll spelar vi hemma hos mig vid Redbergsplatsen. Vi har blivit rätt många på sistone, men det är alltid kul med fler. Är vi för många för att spela i en grupp så delar vi upp oss i två.

Vi spelar ikväll klockan 18 hemma hos mig. Om du är intresserad, PM:a mig så får du adress, telefonnummer och portkod.

Krille

Super Moderator
Hej och välkommen hit!

Jag bor också i Mölndal. Just nu har jag lite fullt upp i de grupper jag kör i, men man vet aldrig vad som händer i framtiden. Jag ska ha dig i åtanke då.

– Krille

CJD20

Veteran
Genesis;n109983 said:
Hej, Christian! Välkommen till hobbyn och till forumet.

Vi är några som brukar lira ungefär en gång i veckan i Gårda. Vi kör drop-in och enkvällsspel, så man kan titta förbi och vara med en gång och se om man gillar det. Alla är välkomna! Vi spelar inte så mycket traditionella "äventyrarspel", utan istället spel som fokuserar på gemensamt historieberättande. Vi spelar oftast i en lokal på Fabriksgatan, men ikväll spelar vi hemma hos mig vid Redbergsplatsen. Vi har blivit rätt många på sistone, men det är alltid kul med fler. Är vi för många för att spela i en grupp så delar vi upp oss i två.

Vi spelar ikväll klockan 18 hemma hos mig. Om du är intresserad, PM:a mig så får du adress, telefonnummer och portkod.
Men va roligt!

"Ikväll" var lite för nära inpå. Som förälder behöver sådant här planeras in lite i förväg. Men drop in/en gång per vecka i gårda låter ju superbra!

Lite läskigt att kliva in i en stor grupp som har spelat tillsammans mycket tidigare. Skulle det fungera om jag kom dit helt novis?

Min tidigare erfarenhet är att jag rullat fram en char i pathfinder med några vänner och kört ett intro-äventyr.

CJD20

Veteran
Krille;n109992 said:
Hej och välkommen hit!

Jag bor också i Mölndal. Just nu har jag lite fullt upp i de grupper jag kör i, men man vet aldrig vad som händer i framtiden. Jag ska ha dig i åtanke då.

– Krille
Härligt med en till Mölndalsbo!

Hojta gärna till om tillfälle skulle ges.

mvh
Christian

gustaf s

Warrior
CJD20;n110004 said:
Lite läskigt att kliva in i en stor grupp som har spelat tillsammans mycket tidigare. Skulle det fungera om jag kom dit helt novis?
Skulle funka hur fint som helst. Vi är en ganska bra blandning av nya och gamla, en del har spelat mycket andra lite och del mittemellan. Somliga kommer nästan jämt, andra ibland. Tanken har hela tiden varit att ha så låg tröskel som möjligt. Så det är bara att snurra förbi när det passar.

Genesis

Ni dés ni maître
Vi har fler än en som hade lite eller ingen erfarenhet av rollspel när de väl började spela med oss. Fram tills nyligen var vi en kärngrupp på fem pers plus några som kom någon gång ibland, men de senaste gångerna har vi varit massor av folk, så majoriteten av de som spelat de två senaste gångerna har faktiskt varit nytt folk. Så du behöver inte oroa dig över att vi är en grupp som spelat tillsammans länge, för det har vi inte. :) Även de gamla rävarna har bara spelat tillsammans sedan i slutet av förra året. Själv tillkom jag i mars i år.

Efter att vi spelat ikväll bestämmer vi när vi spelar nästa gång (antagligen nästa vecka). Då kan jag skicka ett PM till dig så får vi se om du vill/kan dyka upp.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Jag hör också hemma i Mölndals kommun, men precis som Krille har jag inte direkt någon ledig plats just nu. Lovar att ha dig i åtanke.

Genesis

Ni dés ni maître
Vi spelade igår och hade jättekul. Fick dela upp oss i två grupper. Nästa gång vi spelar är på onsdag nästa vecka, klockan 18. Du är välkommen om du vill. Skicka ett PM i så fall.